Vrijdagavond 4 november 2011: Workshop fossielen tekenen en fotograferen door Frederik Lerouge
Vrijdagavond 4 november 2011: Workshop fossielen tekenen en fotograferen door Frederik Lerouge

Hallo allemaal,
Ik wil hier even reclame maken voor de eerstvolgende HONA-avond op vrijdag 4 november 2011. Dan geeft u aller bekende Frederik Lerouge een workshop met als onderwerp: tekenen en fotograferen van fossielen.
Zie http://www.hona.be/wp/?p=765 voor meer info!
Wil je je collectie mooi in beeld brengen en je fotografietechniek bijschaven? Heb je van die kleine fossielen die je maar niet scherp in beeld kan krijgen? Of wil je een lijntekening van een vondst maken maar weet je niet hoe je dit kan aanpakken? Misschien ben je gewoon gebeten door het fotograferen of illustreren van fossielen en wil je je ervaring delen? In deze praktische lezing deelt Frederik Lerouge enkele tips en truks om je fossielen beter in beeld te brengen (soms zelfs met behulp van zeer eenvoudige huis-, tuin- en keuken middelen) en om heldere digitale lijntekeningen te maken van je vondsten. De mogelijkheden voor de illustratie en beeldvorming van fossielen zijn eindeloos, dus de nadruk ligt in deze sessie op toepassingen die voor iedereen toegankelijk zijn.
Bijgevoegd is illustratiewerk van Frederik zelf!
Deze activiteit wordt georganiseerd door de vereniging HONA. Deze avond is een perfecte gelegenheid om onze vereniging wat beter te leren kennen.
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Eldredge 1996
- Supergraver
Antw: Vrijdagavond 4 november 2011: Workshop fossielen tekenen en fotograferen door Frederik Lerouge
Geweldig initiatief!
Gr
Martijn
Gr
Martijn
Antw: Vrijdagavond 4 november 2011: Workshop fossielen tekenen en fotograferen door Frederik Lerouge
komt er ook een online training?
ben vooral benieuwd naar het tekenen
ben vooral benieuwd naar het tekenen
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Voorlopig niet.
Je zal dus geen andere keuze hebben dan af te komen.
Je zal dus geen andere keuze hebben dan af te komen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Even een vraagje:
Is het clubhuis ook bereikbaar met het openbaar vervoer?
Ook een idee van de duur?
Ik heb die dag tot 18h les en moet van Jette naar ginder geraken, en erna ook zelf terug kunnen keren.
Lijkt me wel super leuk!
Groetjes,
Gunther
Is het clubhuis ook bereikbaar met het openbaar vervoer?
Ook een idee van de duur?
Ik heb die dag tot 18h les en moet van Jette naar ginder geraken, en erna ook zelf terug kunnen keren.
Lijkt me wel super leuk!
Groetjes,
Gunther
ben al blij dat ik vrijdag avonden eten krijg...
grote chaos en haast op vrijdagen.
haal de cursus wel een keer in
grote chaos en haast op vrijdagen.
haal de cursus wel een keer in
oeps...
@Gunther, zie het plannetje op de Hona site. Het clublokaal ligt op 2 minuten te voet van het station van Heverlee, en 15 minuten bus van het station van Leuven (bus 2). Maar er zijn ook andere buslijnen (oa. 616) die bijna voorbij komen. Vanuit Jette heb ik geen ervaring, maar de routeplanner van NMBS, MIVB of De Lijn wijst dat wel uit.
stijn
stijn
"Ammonites are the quintessential
Eldredge 1996
Eldredge 1996
Hey Stijn,
Prima. Ik zal eens zien wat ik kan doen.
Bedankt voor de tip met dat kaartje.
Groetjes,
Gunther
Prima. Ik zal eens zien wat ik kan doen.
Bedankt voor de tip met dat kaartje.
Groetjes,
Gunther
Super interessant. Vooral dat tekenen van fossielen is iets wat in deze tijden van digitale fotografie een beetje op de achtergrond is geraakt.
---------
TriloBase
---------
TriloBase
---------
Wow, ik ben niet gauw ergens voor te porren maar dat tekenen is wel wat (op z'n zachts gezegd
)

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking