Vondsten vandaag
Vondsten vandaag

Hallo iedereen,
we konden het niet laten om deze namiddag nog eens terug te gaan. Op de eerste foto de buit van vandaag. Op de tweede foto de vondsten waar ik het meest blij mee ben. Spijtig dat de megalodon geen kartelingen meer heeft. De tand op foto 3 lijkt mij een benedeni maar ik ben niet zeker. En de tand op foto 4 heeft weer zo'n bijspits maar geen kartelingen. Ook een Isurus sp. of toch een hastalis ?
@stijnboy : ik heb geen email ontvangen hoor.
Groetjes, Fabienne.
- Supergraver
Antw: Antw: Vondsten vandaag
Lijkt me niet de juiste plaats om dit tevragen, doe het liever via een e-mailSilvan schreef:
Waar heb je al dit moois gevonden?

PS: Wederom weer heel leuk gevonden Fabiene!
Mvg
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 16-10-2011 om 19:31 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 16-10-2011 om 19:37 NL]
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Vondsten vandaag
Hmm je kan het proberen, Fabienne heeft al eerder duidelijk aangegeven dat ze dit niet gaat doen vanwege de kwestbaarheid van de vindplaats...Silvan schreef:
Waar heb je al dit moois gevonden?
Een kleine tip, volg de r1...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
Antw: Vondsten vandaag
Hallo Fabienne,Fabienne schreef:
Hallo iedereen,
we konden het niet laten om deze namiddag nog eens terug te gaan. Op de eerste foto de buit van vandaag. Op de tweede foto de vondsten waar ik het meest blij mee ben. Spijtig dat de megalodon geen kartelingen meer heeft. De tand op foto 3 lijkt mij een benedeni maar ik ben niet zeker. En de tand op foto 4 heeft weer zo'n bijspits maar geen kartelingen. Ook een Isurus sp. of toch een hastalis ?
@stijnboy : ik heb geen email ontvangen hoor.
Groetjes, Fabienne.
Foto 3 is inderdaad een P.benedeni.
Helaas is bij deze soort de wortel inkompleet of in zijn geheel weg.
De kroon is mooi heel gebleven dus hij is goed te determineren.
In tand 4 zie ik een I. retroflexus, maar ik kan mij vergissen.
Het determinatie kenmerk zit aan de andere zijde van de tand n.l de labiale richel.
Groeten Hans
Hans