zondagmiddaglezing Natuurhistorisch Museum Maastricht: DE NEDERLANDSE DINO

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
mike
zondagmiddaglezing Natuurhistorisch Museum Maastricht: DE NEDERLANDSE DINO

Bericht door mike » 22 okt 2011, 21:40

Afbeelding

Het is de nieuwkomer in de Krijt-zaal van het museum: het skelet van “De Nederlandse Dino”. We kennen maar vijfentwintig botjes van dinosaurussen uit het Krijt rondom Maastricht. Dus geen complete skeletten; alleen maar afgekloven stukjes bot. Toch weten we hoe die “Nederlandse Dino” er uitzag. NHMM-paleontoloog Anne Schulp vertelt hoe het skelet tóch nog in elkaar gepuzzeld is.

Zondagmiddag 23 oktober van 14:30 tot 15:30 uur in het auditorium van het museum

grtn,mike

Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 637 times
Antw: zondagmiddaglezing Natuurhistorisch Museum Maastricht: DE NEDERLANDSE DINO

Bericht door Spongebob » 22 okt 2011, 22:49

mike schreef:
Het is de nieuwkomer in de Krijt-zaal van het museum: het skelet van “De Nederlandse Dino”....... alleen maar afgekloven stukjes bot. Toch weten we hoe die “Nederlandse Dino” er uitzag.
???
Weet je zeker dat het een dino was?
Volgens mij zie ik het skelet van een (grote) eend.

Time fades away (Neil Young)

Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Antw: zondagmiddaglezing Natuurhistorisch Museum Maastricht: DE NEDERLANDSE DINO

Bericht door Henk Jan » 23 okt 2011, 16:02

U heeft helemaal gelijk en toch is het zo. Want een eend is feitelijk een theropode dino zoals je weet.
Ik hoorde eens de vlg uitspraak over djnobotten: 'tja wat interesseren mij die kippenbotjes nou?'.

Trouwens, stond U niet in Grondboor & Hamer? Met een artikel over spiculiet?

HJ

Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 637 times

Bericht door Spongebob » 23 okt 2011, 16:47

Spiculiet? Yep!
Maar ik ben geen U hoor.
Zal het ook wel nooit worden ;)

Time fades away (Neil Young)

Gesloten