Vondsten Cadzand-Bad
Vondsten Cadzand-Bad
Hoi medeverzamelaars,
Hierbij een kleine bijdrage van mij betreffende enkele vondsten die ik afgelopen weekend te Cadzand-Bad heb gedaan.
De vondsten waren mager in aantal, mede door het zeer kalme(lees heerlijke) nazomerse weer en de landwind.
Het was echt geen straf om met dit weertype je op het strand te bevinden

Desondanks heb ik toch een zeer leuke complete Lateraal/Posterior Galeocerdo aduncus op mogen rapen en daaronder een Carcharinus sp.?
Het fossiel op de laatste 4 foto's lijkt mij iets weg te hebben van een vissenkaakje?(onderkaak?) Wie het weet mag het zeggen.
Groetjes Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Vondsten Cadzand-Bad
Hallo Ferry,mooie tandjes,Carcharinus heb ik ooit één keer in Knokke gevonden,het zal wel om een verwaaid tandje gaan,je heb zeldzame tanden dat je zo nu en dan eens vind maar je hebt er ook dat je maar éénmaal tegen komt en dit vind ik wel vreemd ,ik heb daar geen verklaring voor.Nu ik ben één keer naar het strand geweest deze week en het was ook mager ,er is geen omwoeling en na de vloed blijft alles hetzelfde op het strand.Ik had één mooi Hastalisje die ik laat zien en dit was het zo een beetje.Heb jij ooit Charcharinus in Knokke gevonden.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Ferry, bij deze.GR(tandje is 23 mm)
[Bewerkt door strandjutters op 27-10-2011 om 23:57 NL]
strandjutters
Hoi Pascal,
Ik heb in Knokke nog nooit een Carcharinus sp. mogen vinden. Ik zoek ook voornamelijk rondom Cadzand-Bad.
Vroeger zocht ik ook veel te Groede en Nieuwvliet-Bad, maar deze tijden zijn voorbij.
Ik moet trouwens mijn verzameling nog eens goed doornemen, maar ik denk zelfs dat ik uit Cadzand-Bad ook geen andere Carcharinus sp. heb. Dit zou dus weleens mijn eerste kunnen zijn van deze locatie.
Echter kan ik de mooie complete Galeocerdo's uit Cadzand-Bad in mijn collectie ook op 1 hand tellen
. Zo vaak vind ik ook niet zo'n fraaie als deze.
Groetjes Ferry
Ik heb in Knokke nog nooit een Carcharinus sp. mogen vinden. Ik zoek ook voornamelijk rondom Cadzand-Bad.
Vroeger zocht ik ook veel te Groede en Nieuwvliet-Bad, maar deze tijden zijn voorbij.
Ik moet trouwens mijn verzameling nog eens goed doornemen, maar ik denk zelfs dat ik uit Cadzand-Bad ook geen andere Carcharinus sp. heb. Dit zou dus weleens mijn eerste kunnen zijn van deze locatie.
Echter kan ik de mooie complete Galeocerdo's uit Cadzand-Bad in mijn collectie ook op 1 hand tellen

Groetjes Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
- strandjutters

Hallo Ferry,bij deze het tandje,ik weet niet of ik indertijd goed zat met Priscus? GR
strandjutters
Hoi Pascal,
Ik weet wel dat Carcharinus priscus voorkomt in het Plioceen en Mioceen van Belgie, als deze soort echter onveranderd is gebleven vanuit het Eoceen dan zou dit ook de juiste benaming zijn.
Kan het trouwens niet zo zijn dat jouw tandje een Physogaleus secundus betreft??
Groetjes Ferry
Ik weet wel dat Carcharinus priscus voorkomt in het Plioceen en Mioceen van Belgie, als deze soort echter onveranderd is gebleven vanuit het Eoceen dan zou dit ook de juiste benaming zijn.
Kan het trouwens niet zo zijn dat jouw tandje een Physogaleus secundus betreft??
Groetjes Ferry