is er een tandarts in de zaal?
is er een tandarts in de zaal?
En neen niet voor de krabbertjes, alhoewel als iemand een webshop weet waar je die krengen kan bestellen geef even een gil.
Heb ze ooit zien staan voor weinig geld op een duitse site maar kan hem niet meer vinden.
Neen waar het me om te doen is
Het ultrasoontje wat en tandarts gebruikt om je tandsteen te verwijderen.
Ik heb ooit eens iemand over p[reppen met ultrasoon gehoord, maar niet geschakeld.
In de tandarts stoel bedacht ik me opeens wat men daar mee bedoelde.
Heeft iemand hier al eens van gehoord heb prepareren met dat ellendige waterstraaltje waarmee ze je tandsteen verwijderen.
Heb ze ooit zien staan voor weinig geld op een duitse site maar kan hem niet meer vinden.
Neen waar het me om te doen is
Het ultrasoontje wat en tandarts gebruikt om je tandsteen te verwijderen.
Ik heb ooit eens iemand over p[reppen met ultrasoon gehoord, maar niet geschakeld.
In de tandarts stoel bedacht ik me opeens wat men daar mee bedoelde.
Heeft iemand hier al eens van gehoord heb prepareren met dat ellendige waterstraaltje waarmee ze je tandsteen verwijderen.
oeps...
Antw: is er een tandarts in de zaal?
Krantz(D) Hebben hier (bijna) alles.
http://www.krantz-online.de/de/download_kataloge.html
Belgie Interkristal OUD-HEVERLEE
ultrasonor bad blz 58
[Bewerkt door Theo op 28-10-2011 om 15:14 NL]
http://www.krantz-online.de/de/download_kataloge.html
Belgie Interkristal OUD-HEVERLEE
ultrasonor bad blz 58
[Bewerkt door Theo op 28-10-2011 om 15:14 NL]
Theo
Hoi Ivok,ik denk dat zo`n ultrasoonapparaat alleen geschikt zal zijn om de allerfijnste laatste resten te verwijderen en dan zal dat ook niet zo snel gaan als met een air-pen.
Het resultaat zal echter wel mooi zijn, schat ik zo in...
Laat weten of je slaagt en wat het resultaat is.
Oke?
groeten, Bert
Het resultaat zal echter wel mooi zijn, schat ik zo in...
Laat weten of je slaagt en wat het resultaat is.
Oke?
groeten, Bert
Elbert
Ultrasoon badje ken ik....
heb ik overigens al eens wat dingetjes mee geprobeerd.
resultaat
Harde matrix zoals uit resteigne... verwijderd een beetje van het verweerde materiaal en alg wat aan de buitenkant zit.
zachte matrix met veel scheurtjes (kalk schalie ) valt helemaal uit elkaar overal waar de scheurtjes zitten.
kalk die wat harder is, daar kan je een beetje verwijderen wat aan de buitenkant zit, maar wederom uitkijken.
Je plaatst het fossiel in zijn geheel in een ultrasoon bad, dus alles trilt en er zou in potentie dus ook makkelijk iets kunnen beschadigen.
de ultrasoon die ik bedoel is dat pennetje waar de tandarts me laatst mee gemarteld heeft... heb gevoelige tanden en een ijskoud straaltje op je tandwortel dan piep je wel even.
Ik zal eens informeren, maar ik verwacht niet dat de tandarts me een dagje met zijn apparatuur laat klooien.
Goeie vriendin van me komt uit een tandartsen gezin, zal eens vragen hoe het precies werkt. Nadeel is dat deze apparatuur duur is erg duur en wat ik begrijp komen die dingen hoogstwaarschijnlijk niet 2 de hands op de markt.
heb ik overigens al eens wat dingetjes mee geprobeerd.
resultaat
Harde matrix zoals uit resteigne... verwijderd een beetje van het verweerde materiaal en alg wat aan de buitenkant zit.
zachte matrix met veel scheurtjes (kalk schalie ) valt helemaal uit elkaar overal waar de scheurtjes zitten.
kalk die wat harder is, daar kan je een beetje verwijderen wat aan de buitenkant zit, maar wederom uitkijken.
Je plaatst het fossiel in zijn geheel in een ultrasoon bad, dus alles trilt en er zou in potentie dus ook makkelijk iets kunnen beschadigen.
de ultrasoon die ik bedoel is dat pennetje waar de tandarts me laatst mee gemarteld heeft... heb gevoelige tanden en een ijskoud straaltje op je tandwortel dan piep je wel even.
Ik zal eens informeren, maar ik verwacht niet dat de tandarts me een dagje met zijn apparatuur laat klooien.
Goeie vriendin van me komt uit een tandartsen gezin, zal eens vragen hoe het precies werkt. Nadeel is dat deze apparatuur duur is erg duur en wat ik begrijp komen die dingen hoogstwaarschijnlijk niet 2 de hands op de markt.
oeps...
Hoi Ivok, dat was ook het ultrasoon waar ik het over had...
Heb me al meermalen bedacht dat ik een dergelijk apparaatje wel wil bezitten, maar volgens mijn tandarts moet ik dan een heel dikke portemonnee meebrengen...
groeten, Bert
Heb me al meermalen bedacht dat ik een dergelijk apparaatje wel wil bezitten, maar volgens mijn tandarts moet ik dan een heel dikke portemonnee meebrengen...
groeten, Bert
Elbert
Hoi bert
reageerde ook op het linkje van theo
dat waren de badjes
dat van die dikke portemonnee dat had ik al verwacht.
weet niet oof dat bij deze ultrsoontjes ook zo werkt.
Maar veel zorg/health care apparatuur wordt na gebruik ingeruild tegen een nieuwere, oude apparaat gaat terug naar de fabrikant.
reageerde ook op het linkje van theo
dat waren de badjes
dat van die dikke portemonnee dat had ik al verwacht.
weet niet oof dat bij deze ultrsoontjes ook zo werkt.
Maar veel zorg/health care apparatuur wordt na gebruik ingeruild tegen een nieuwere, oude apparaat gaat terug naar de fabrikant.
oeps...
- Everhardus
Goh, we denken hier aardig op een lijn. De mijne heeft sinds kort ook zoiets en het scheelt aanmerkelijk in de tijd dat ze mij aan het preppen is. Bij een volgend bezoek zal ik het eens navragen, ik krijg in ieder geval steeds minder vreemde reacties op mijn vragen. Snappen inmiddels wel wat ik aan het uitspoken ben.........
Maar goedkoop zal het niet zijn, de mijne is pas tot aanschaf overgegaan toen ze feitelijk vanwege lichamelijke klachten niet anders kon. Gr,Marcel
Maar goedkoop zal het niet zijn, de mijne is pas tot aanschaf overgegaan toen ze feitelijk vanwege lichamelijke klachten niet anders kon. Gr,Marcel
Hoi Marcel, ik weet niet of ik jou nu kan volgen??!
groeten, Bert
groeten, Bert
Elbert
- Everhardus
Nee m'n antwoord is achteraf wellicht niet erg to-the-point. Wat ik bedoelde te zeggen was dat ik terwijl ik door de tandarts te grazen word genomen me vaak afvraag hoe ze het doen en met welk gereedschap en hoe dit voor ons wellicht in te zetten zou zijn. Zo ongeveer zoals Ivok en jij zelf blijkbaar zelf ook doen....Gr, Marcel
Antwoord was wel duidelijk hoor vooral het
De mijne heeft sinds kort ook zoiets en het scheelt aanmerkelijk in de tijd dat ze mij aan het preppen is.
.....
Ik weet dat de tandarts hier, al heel lang zo'n apparaat heeft staan, sinds kort eentje met wireless voet bediening.
Niet iedereen gebruikt hem daar, een van de tandartsen daar gebruikt soms liever de ouderwetse krabbers, vindt ie effectiever
Ik vraag me af od dit soort apparatuur misschien erg kan helpen bij het prepareren van die beestjes met tig lostaande stekels, of een iets dunner schaaltje.
Kan me wel voorstellen dat fossielen met veel haarscheurtjes weg worden gespoeld.
Toch moeten er mensen zijn die dit soort spul op fossielen los hebben gelaten.
De mijne heeft sinds kort ook zoiets en het scheelt aanmerkelijk in de tijd dat ze mij aan het preppen is.
.....

Ik weet dat de tandarts hier, al heel lang zo'n apparaat heeft staan, sinds kort eentje met wireless voet bediening.
Niet iedereen gebruikt hem daar, een van de tandartsen daar gebruikt soms liever de ouderwetse krabbers, vindt ie effectiever
Ik vraag me af od dit soort apparatuur misschien erg kan helpen bij het prepareren van die beestjes met tig lostaande stekels, of een iets dunner schaaltje.
Kan me wel voorstellen dat fossielen met veel haarscheurtjes weg worden gespoeld.
Toch moeten er mensen zijn die dit soort spul op fossielen los hebben gelaten.
oeps...