Opslag mini tandjes

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Raze188
Opslag mini tandjes

Bericht door Raze188 » 01 nov 2011, 17:38

Ik heb in mijn verzameling dinosaurustanden erg veel miniscule tandes waarvan sommige nog 2 a 3 mm groot. Heeft iemand een idee waar ik bodem matriaal kan verkrijgen om de tanden op te leggen als ik ze in een doosje wil stoppen. In een bodem van watten zoals ik bij mijn grotere tanden heb werkt hier niet, omdat de tanden dan slecht zichbaar zijn of wegzakken.

mirre2be
Antw: Opslag mini tandjes

Bericht door mirre2be » 01 nov 2011, 18:23

Afbeelding

Hoi kijk eens voor schuimrubber dit kan je in div kleuren krijgen en gewoon zelf op maat maken en is niet duur

zie foto Grtn Arien

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 01 nov 2011, 18:41

Spons in gewenste kleur kopen,in partjes snijden dat ze net in een mikromount doosje passen,stukje wc papier of keukenrol opleggen,je tandje er boven op, en deksel er op.

Bij de apotheek capsules gaan halen van de gewenste grootte tanje daarin,in mikromount doosje.

Papier van 200gr de m³ in vierkantjes knippen van 3 cm, in de midden met een perforator een gaatje knippen. Doe het zelfde met een vel doorzichtige plastiek(vroeger waren er prachtige vellen voor overhead projectoren) neem één velletje plastiek,1-2-3 velletjes papier (navenant de dikte van het objectje)weer een velletje plastiek,schuif alles zodat de gaatjes mooi overeen komen,alles met een nietjesmachine vastzetten en de ranjes bijwerken.Alle informatie kan nog makkelijk op de rand.

Theo

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 01 nov 2011, 19:13

Afbeelding

Afbeelding

Eerste is met perforatie 2 blaadjes,drie tandjes onder de mm,gaatje is 5 mm.

nog ééntje
minireageerbijsjes met dekseltje,kopspelden ont"koppen",heet maken, in deksel smelten,na een twintigtal exemplaren zijn die koud,drupje lijm aan de basis voor speldje zeker vast te zetten,drupje lijm op de punt,even tegen tandje komen en het ding hangt vast,met aceton makkelijk terug los te krijgen.alleen tekst bijvoegen is moeilijker.

[Bewerkt door Theo op 01-11-2011 om 19:20 NL]

Theo

Raze188

Bericht door Raze188 » 01 nov 2011, 20:53

Goeie tips ;) heel erg bedankt. hiermee kom ik wel verder.

Brammiej

Bericht door Brammiej » 03 nov 2011, 16:19

Bij de groenteboer/afdeling in de supermarkt kun je aan gratis schuim komen. Hiermee verpakken ze druiven.

jordyvanderbeek
Contacteer:

Bericht door jordyvanderbeek » 03 nov 2011, 21:59

De uitvinding van munthouders, zijn echt top.

A. Ze zijn zelfklevend (nieten kan ook)
B. Je tand (of andere zooi) beschadigd niet
C. Je hoeft het er niet eerst uit te halen als je het onder de binoc wil legen.
D. Als je je tand er toch weer uit lik is maar een kwestie van een scheurtje in het plastic maken.
E. Ze zijn helemaal niet zo duur.
F. Ze zijn er in verschillende maten.

Je kan ze kopen:
http://www.verzamelaarsmarkt.nl/nl/acce ... rkeur.aspx
Ik bestel meestal http://www.demuntenverzamelaar.nl/shop2 ... Path=43_50

Gr, Jordy

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

Jeremy

Bericht door Jeremy » 04 nov 2011, 12:28

dag Jordy

lijkt mij inderdaad een fantastisch systeem voor kleine stukken; Dank voor de tip.
Jeremy

Gesloten