Verslag fossieltrip naar Marokko deel 1
Verslag fossieltrip naar Marokko deel 1

Hallo Allemaal
Hier een begin van het verslag van onze trip naar Marokko van 17 october tot 31 october.
Maandagmorgen heel vroeg kwam Arno mij ophalen ,om daarna naar David te rijden.
Door naar Charleroi vliegveld om te vertrekken naar Fez.
Daar stond de auto gereed voor de rit van 350 km naar Rich waar ik een vriend van mij zou ontmoeten die ons zou vergezellen bij het zoeken naar zeeegels en andere fossielen.Onze eerste halte voor een week.
Heel hartelijke ontvangst ,en na wat kletsen en thee drinken naar het hotel.
Iedere dag bij hem ontbijten ,hele dag zoeken ,en verplicht bij hem eten

Ik weet nu de egels van Marokko nog meer te waarderen, enorm veel klimmen en lopen om wat egels te vinden, gelukkig hoef ik er niet van te leven.
We hebben een leuke ,interessante soms spannende week gehad bij deze vriendelijke vrijgevige familie.
Omdat we iedere kilo bagageruimte nodig hadden ,hebben we ze laten opsturen.
Fotos zullen van Arno en David moeten komen ,ik ben mijn camera verloren die week.
Zondag 22 october mijn vriend bedankt voor zijn gastvrijheid ,en vertrokken voor de reis naar het hotel in Khouribga,waar we een andere vriend zouden ontmoeten die ons wegwijs zou maken in de mijn en ons helpen een goede plaats te vinden.
Maandag tot woensdag kunnen zoeken ,maar toen ging het flink regenen ,en dan is het onmogelijk om de mijn in te komen door de modder.
Vrijdag besloten om eerder naar Agadir te vertrekken ,omdat het daar wel mooi weer zou zijn.
Na een ritje van 450 km aangekomen in Agadir ,zonnig en 27 graden.
Daar hadden we een mooi hotel, en hebben we tot maandag de toerist uitgehangen.
Nu dan wat fotos van de vondsten in de mijn.
Cor
Antw: Verslag fossieltrip naar Marokko deel 1
Hallo Co
Naar aanleidig van je wat teleurgestelde reactie aan het eind van Marok 4 ben ik via de zoekfunctie,waar ik Marok 1 2 3 4 intoets, teruggegaan naar het begin van jullie trip.
Ik begrijp niet waarom ik het gemist heb maar ik ga het van 1 t/m 4 inhalen.
Sommige verhalen zijn als goede wijn,ze moeten rijpen.
Wellicht zullen meerderen mij volgen.
Tiz is ook de enorme vluchtigheid van dit medium,die dit bewerkstelligd,denk ik.
Ben benieuwd.
Allons!!!
Grtz Hogst.
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Ik kan dit ook erg waarderen.
Praktisch probleem is dat bij een topic met meerdere foto's het laden erg lang duurt en de foto's ook na een paar keer F5 niet volledig worden geladen.
Praktisch probleem is dat bij een topic met meerdere foto's het laden erg lang duurt en de foto's ook na een paar keer F5 niet volledig worden geladen.
Groet,
Niels
Niels
- Jip en Janneke
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
907 lezers, en weinig reacties, niet om je verhalen ,maar... . Ik moet zeggen dat als het lukte om de foto's etc. te laden ik het verslag las. Helaas duurde het soms te lang om de foto's etc op mijn computer te laden en dan was het weer genoeg voor die dag, en dan probeerde ik het aantal uren later, en ik denk heel veel anderen. Maar uiteindelijk, heel leuk verslag, leuke vondsten en volgende keer wil ik mee!! Voor de trilobieten !!!. of zo.
Marokko is mooi.
Marokko is mooi.
De speurneuzen
Hoi Cor. Ik zie dit topic pas net. En ik vind het heerlijk om al die prachtige vondsten te zien en verhalen erbij te lezen. Dit maakt deze koude herfstdag weer helemaal goed heren