Frankrijk : Zee-egeltje ?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Frankrijk : Zee-egeltje ?

Hallo iedereen,vandaag in plaats van morgen naar Frankrijk geweest.Dit egeltje uit de Greenzands gevonden.Ik zal proberen het wat verder uit te preppen.Iemand al een idee van de soort.GR(Het zat al een tijdje uit de steen ,er stond al wat mos op )
strandjutters
- strandjutters
Antw: Frankrijk : Zee-egeltje ?

Hallo,wat een vervelend spul,die Greenzand om te preppen! Dat kleeft als de hel.GR(Al een stapje verder,egeltje is 18 mm)
strandjutters
- strandjutters

Hallo,ik zal er maar mee stoppen ,verder preppen zou alleen maar meer schade zijn denk ik .GR
strandjutters
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Mooi zee-egeltje zeg!
Groet
Ps: ik zou het zoeken in de richting van Tiaromma http://www.nhm.ac.uk/research-curation/ ... sp?id=1426
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 14-11-2011 om 09:49 NL]
Groet
Ps: ik zou het zoeken in de richting van Tiaromma http://www.nhm.ac.uk/research-curation/ ... sp?id=1426
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 14-11-2011 om 09:49 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
netjes gedaan... werk je ook onder vergroting of alleen op het blote oog
heb hier ook een zooi franse egels waar ik mee gestopt ben, omdat ik bang ben voor beschadiging. Ga pas weer verder als ik een microscoop heb
heb hier ook een zooi franse egels waar ik mee gestopt ben, omdat ik bang ben voor beschadiging. Ga pas weer verder als ik een microscoop heb
oeps...
- strandjutters
Hallo,Bedankt Gerrit-Jan,die lijkt er inderdaad veel op.Hallo Ivok ik doe het met het blote oog,eerst uitpreppen met de naald(ST)er voldoende vandaan blijven ,en dan de rest met de straler met bicar.Maar ik heb wel niet het probleem dat ik er een hoop liggen heb Hé.GR(Stralen doe ik met een volledig gesloten bril,en die vergroot jammer genoeg niet,ik zal op de komende beurzen eens rondkijken of dit op de markt is )
[Bewerkt door strandjutters op 14-11-2011 om 18:32 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 14-11-2011 om 18:32 NL]
strandjutters