tandjes London clay
tandjes London clay
beste,
het eerste tandje is odontaspis winkleri maar kan iemand mij wat meer vertellen over de tandpositie?
over het tweede tandje heb ik geen enkel idee. het lijkt wel cretolamna maar ik weet niet of deze voorkomen in het eoceen.
groeten
Antw: tandjes London clay
Hallo Djordy,
nou ben ik geen tanden expert,maar probeer wel een bestand aan te leggen wbt tanden.
de cretolamna kwam in het krijt voor, en de twee soorten die ik heb kunnen vinden uit het Eoceen, komen uit Marokko.
gr Pangeaman
nou ben ik geen tanden expert,maar probeer wel een bestand aan te leggen wbt tanden.
de cretolamna kwam in het krijt voor, en de twee soorten die ik heb kunnen vinden uit het Eoceen, komen uit Marokko.
gr Pangeaman
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
- Carcharias
- Contacteer:
Hey Djordy,
Kijk eens bij Macrorhizodus praecursor op google, dit is een eocene tand en toont veel overeenkomsten met jou getoonde tandje. Zoals o.a. de labiale rand en de lichte sidecups (die overigens niet altijd voorkomen bij praecursor).
Mvg, Robbin
Kijk eens bij Macrorhizodus praecursor op google, dit is een eocene tand en toont veel overeenkomsten met jou getoonde tandje. Zoals o.a. de labiale rand en de lichte sidecups (die overigens niet altijd voorkomen bij praecursor).
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Djordy,inderdaad Odontaspis winkleri-Lower anterior.Tweede tandje bijna zeker een Hypotodus verticalis-upper lateral.GR(zie zoekpagina forum Hypotodus verticalis foto nr 4350-0001)
[Bewerkt door strandjutters op 17-11-2011 om 19:24 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 17-11-2011 om 19:24 NL]
strandjutters
Antw: Antw: tandjes London clay
Hoi Robbin,Carcharias schreef:
Hey Djordy,
Mvg, Robbin
Ik dacht dat M. preacursor juist geen Labiale rand/richel vertoond, omdat dit namelijk de voorouder van C. hastalis is die dit ook niet heeft.
Isurus sp. hebben echter wel een Labiale richel.
Voor alle zekerheid zou ik graag een bovenaanzicht erbij zien van beide zijden.
Groeten Ferry
Groeten Ferry
[Bewerkt door Ferry op 17-11-2011 om 22:32 NL]
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.