Indeling professioneel preparatie lab
Indeling professioneel preparatie lab
Hallo
Ik had graag wat meer informatie van iemand die werkt als preparateur in een museum.
Kan iemand me fotos of tekening sturen waar de indeling van de ruimte en apperaten op staan.
Verder hoe de afzuiging geregeld is.
Misschien weet iemand of er firmas zijn die dit soort labs inrichten?
Alle informatie is welkom.
Alvast bedankt
Ik had graag wat meer informatie van iemand die werkt als preparateur in een museum.
Kan iemand me fotos of tekening sturen waar de indeling van de ruimte en apperaten op staan.
Verder hoe de afzuiging geregeld is.
Misschien weet iemand of er firmas zijn die dit soort labs inrichten?
Alle informatie is welkom.
Alvast bedankt
Antw: Indeling professioneel preparatie lab
moet het echt in een museum zijn?
Zijn ook een aantal professionele preparateurs die voor musea werken etc vanuit een eigen werkplaats.
Heb er nog niet heel lang geleden eentje van binnen gezien, veel van wat er staat en hoe het er staat was gebaseerd op de beperkte ruimte en dan zo efficient mogelijk proberen in te delen.
Wat betreft firma's die een lab inrichten?? Een regulier lab wordt vaak ingericht door de mensen die er zelf moeten werken.
Maar wil je er een bak geld tegenaan gooien zijn er vast zat firma's die het willen proberen zolang je aan geeft wat er allemaal in moet staan
[Bewerkt door ivok op 03-12-2011 om 18:56 NL]
Zijn ook een aantal professionele preparateurs die voor musea werken etc vanuit een eigen werkplaats.
Heb er nog niet heel lang geleden eentje van binnen gezien, veel van wat er staat en hoe het er staat was gebaseerd op de beperkte ruimte en dan zo efficient mogelijk proberen in te delen.
Wat betreft firma's die een lab inrichten?? Een regulier lab wordt vaak ingericht door de mensen die er zelf moeten werken.
Maar wil je er een bak geld tegenaan gooien zijn er vast zat firma's die het willen proberen zolang je aan geeft wat er allemaal in moet staan
[Bewerkt door ivok op 03-12-2011 om 18:56 NL]
oeps...
Hi
Bedankt voor je antwoord.
Het is voor een museum ,maar als je me wat meer info kunt geven over die preparateurs eventueel via mail ,dan kan ik daar zelf eens gaan kijken.
Bedankt voor je antwoord.
Het is voor een museum ,maar als je me wat meer info kunt geven over die preparateurs eventueel via mail ,dan kan ik daar zelf eens gaan kijken.
ik zal eens vragen of ie dat op prijs stelt
als ik maandag niet vergeet, dan mail ik je wel.
Eenmaal op het werk kan ik ook makkelijk wat namen opzoeken van firma's die lab materiaal verkopen etc.
Ben benieuwd welk museum.... De preparateur waar ik geweest ben is denk ik wel bekend bij verschillende musea.
Maar indeling lab zal ook nog eens sterk afhangen, van hoe allround de behoeftes zijn..
Neem die jongens in lyme regis die zo nu en dan hele grote zaken uit hele harde matrix halen. Ook met azijnzuur, dan denk ik aan grote rvs trays, takels etc etc.
als ik maandag niet vergeet, dan mail ik je wel.
Eenmaal op het werk kan ik ook makkelijk wat namen opzoeken van firma's die lab materiaal verkopen etc.
Ben benieuwd welk museum.... De preparateur waar ik geweest ben is denk ik wel bekend bij verschillende musea.
Maar indeling lab zal ook nog eens sterk afhangen, van hoe allround de behoeftes zijn..
Neem die jongens in lyme regis die zo nu en dan hele grote zaken uit hele harde matrix halen. Ook met azijnzuur, dan denk ik aan grote rvs trays, takels etc etc.
oeps...
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Antw: Antw: Indeling professioneel preparatie lab
Ik ook.ivok schreef:
Ben benieuwd welk museum....
Welk museum heeft tegenwoordig nog geld liggen om een (nieuwe) prepareerafdeling in te richten? Armoe troef, over het algemeen.
Helaas is de maatschappelijke (politieke) draagkracht blijkbaar tanende om geologisch/paleontologisch erfgoed te bewaren.
Misschien kan Sinterklaas uitkomst bieden

Time fades away (Neil Young)
?
musea dewelk de weg naar lab-benodigheden niet weet te vinden ...
grtn,mike
ehehe ... me dunkt dat de kost van een prof. prep lab met top notch materiaal inrichten nog altijd lang niet in de buurt komt van de wedde om een personeelslid een jaar te betalen om dat lab te bemannen, zelfs zonder ancieniteit..
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
geef een laborant de vrije hand en wel degelijk dat dat lab iets duurder gaat zijn dan het personeel 
Die fout hebben we hier ook al eens gemaakt.
Toen we ons wensen lijstje inhadden geleverd voor een kleine uitbreiding van het lab (chemisch overigens) bleek dat een kleine 500% boven het ingeschatte budget te zitten.... dat grapje is toen dus niet doorgegaan.
En dan viel het wensen lijstje ook best nog mee.

Toen we ons wensen lijstje inhadden geleverd voor een kleine uitbreiding van het lab (chemisch overigens) bleek dat een kleine 500% boven het ingeschatte budget te zitten.... dat grapje is toen dus niet doorgegaan.
oeps...
Hi Ivoivok schreef:
geef een laborant de vrije hand en wel degelijk dat dat lab iets duurder gaat zijn dan het personeel
Bedankt voor je uitgebreide informatie.
mike schreef:
?
Bedankt voor je hulp