wie weet er raad
wie weet er raad
deze fossiele schelp fragmenten vond ik in Spanje(eoceen-ElCampello) weet niet waarvan ze zijn. Op de foto bruin.
Nu ben ik materiaal aan het uitzoeken van boringen in Lochem in het Plioceen foto 2.(Form.v.Oosterhout)daarin komen de zelfde fragmenten voor maar ik kan ze niet plaatsen. Er is vast wel iemand die dit bekent voorkomt en zou dit graag vernemen.
vast bedankt.
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: wie weet er raad
Dit zijn schaaldelen van zeepokken.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Probeer je je antwoord eens in een volzin te gieten...
Tja, het spreekt voor zich dat iemand die zich 'bullet' noemt ook gewoon razendsnel is.

Tja, het spreekt voor zich dat iemand die zich 'bullet' noemt ook gewoon razendsnel is.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
maar wel ee ngoed antwoord inderdaad ...pokken ... bestaan uit meerdere delen en wanneer ze loskomen van de schelp vallen ze in delen uit elkaar.
ik heb begrepen dat determinatie van losse delen erg moeilijk is ... en dat dit meestal gebeurd met hele exemplaren (die ddan wel uit elkaar gesloopt moeten worden.) maar ik kan het mis hebben...misschien kan iemand anders hier meer over vertellen
ik heb begrepen dat determinatie van losse delen erg moeilijk is ... en dat dit meestal gebeurd met hele exemplaren (die ddan wel uit elkaar gesloopt moeten worden.) maar ik kan het mis hebben...misschien kan iemand anders hier meer over vertellen
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
fijn dat zo is geageert. Ik was er nooit opgekomen dat het zeepokken waren uit het Eoceen en Plioceen. Dank daar voor.
scherven schreef:
deze fossiele schelp fragmenten vond ik in Spanje(eoceen-ElCampello) weet niet waarvan ze zijn. Op de foto bruin.
Nu ben ik materiaal aan het uitzoeken van boringen in Lochem in het Plioceen foto 2.(Form.v.Oosterhout)daarin komen de zelfde fragmenten voor maar ik kan ze niet plaatsen. Er is vast wel iemand die dit bekent voorkomt en zou dit graag vernemen.
vast bedankt.
0000000000
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Scherven,ik heb een zeepok uit mijn residu gefotografeerd,eerst volledig en dan in stukken,hij had wel een slak opgegeten.GR
strandjutters
hallo, strandjutter. Mooie duidelijke foto,s die hebt geplaatst. Ik heb vroeger een verzameling Miste gehad(1972) daar zaten ze ook in maar heb er geen moment aan gedacht de het pok fragmenten waren. Zo zie je maar weer waarmee je elkaar kan helpen. bedankt.
0000000000