Project Dactylioceras preppen
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: Project Dactylioceras preppen
prachtig geworden zeg, mooie job!
Waarmee heb je hem nabehandeld als ik vragen mag om de mooie kleur beter uit te laten komen?
Waarmee heb je hem nabehandeld als ik vragen mag om de mooie kleur beter uit te laten komen?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi,
Om eens te proberen heb ik eens glanzende vernis (acryl) van de Action gebruikt. Ik lees steeds dat de een wel en de anders geen afwerking gebruikt. Vooral omdat het onomkeerbaar zou zijn de lak gaat verkleuren. Dit spul heb ik jaren geleden op een aantal schelpen gebruikt voor mijn dichters en dit is niet verkleurd. En volgens mij zou ik deze lak met wat moeite weer kunnen verwijderen.
Groet Walter
Om eens te proberen heb ik eens glanzende vernis (acryl) van de Action gebruikt. Ik lees steeds dat de een wel en de anders geen afwerking gebruikt. Vooral omdat het onomkeerbaar zou zijn de lak gaat verkleuren. Dit spul heb ik jaren geleden op een aantal schelpen gebruikt voor mijn dichters en dit is niet verkleurd. En volgens mij zou ik deze lak met wat moeite weer kunnen verwijderen.
Groet Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi,
In antwoord op het eerdere bericht wat voor---na fotootjes. Oordeel zelf. Ik hoor het graag.
Groet Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
Hallo, bij het afwerken na prepareren probeer ik altijd het stuk er zoveel mogelijk uit te laten zien als op het moment dat ik de knol geopend heb; da`s meestal een beetje nat en als dat opgedroogd is, zie je sommige details lang zo goed niet meer.
Om dat effect terug te halen gebruik ik met het afwerken bijenwas en maak dan de steen enigzins warm zodat de was zichzelf mooi dun verspreid over het oppervlakte van het stuk.
Nadat het stuk afgekoeld is met een zachte borstel voorzichtig uitborstelen en een zachte zijdeglans is het resultaat.
tis niet gezegd dat dat altijd de beste manier is, maar voor het Yorkshire materiaal ken ik geen betere...
groeten, Bert
Om dat effect terug te halen gebruik ik met het afwerken bijenwas en maak dan de steen enigzins warm zodat de was zichzelf mooi dun verspreid over het oppervlakte van het stuk.
Nadat het stuk afgekoeld is met een zachte borstel voorzichtig uitborstelen en een zachte zijdeglans is het resultaat.
tis niet gezegd dat dat altijd de beste manier is, maar voor het Yorkshire materiaal ken ik geen betere...
groeten, Bert
Elbert