Preparatie trilobieten Marokko
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Antw: Preparatie trilobieten Marokko
...GAAF...
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
Frederik,
dit ziet er veelbelovend uit.
Zeer mooi.
Lugo
dit ziet er veelbelovend uit.
Zeer mooi.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Volgens mij ben jij tegenwoordig aardig op tempo aan het prepareren....
zonder in te boeten op kwaliteit uiteraard.
zonder in te boeten op kwaliteit uiteraard.
oeps...
Het is gelukkig geen Sisyphus-arbeid, maar m.i. wel een geweldige klus (en met fraai resultaat). Bewondering voor je geduld en je vakmanschap. Vooral het vrijmaken van de lenzen van die schizochroale ogen lijkt mij een heel nauwkeurig werk. Ik doe het je niet na. 
vr.gr.
Jan

vr.gr.
Jan
De senioribus nil nisi bene
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Bedankt voor de leuke reacties, dat motiveert om nog eens een tussenstap te plaatsen.
Je kan zien dat het rechteroog bijna helemaal is vrijgelegd. Ook de bovenkant van het linkeroog ligt bloot.
Rondom de glabella is de mate waarin de matrix plakt aan het fossiel (wat de preparatie moeilijker maakt) variabel, dit is vrijwel steeds zo. Deze keer is de voorzijde van de glabella wat moeilijker. Hier zijn ook kleine tuberkels en dat maakt de hechting tussen fossiel en matrix nog wat sterker. Maar het gaat nog steeds heel vlotjes.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Frederik,
dit is echt prachtig.
Mij lijkt de matrix redelijk hard te zijn. Dus neem ik aan dat u een prepareerpen met luchtdruk gebruikt.
Is het zo dat de matrix wegspringt van het fossiel zonder dat u met de naald tot op het fossiel moet gaan. Ik zie immers geen achtergebleven matrixdeeltjes op het fossiel en ook geen witte puntjes door inslag van de naald.
Een vaste hand en geduld lijken mij hier onontbeerlijk.
Lugo
dit is echt prachtig.
Mij lijkt de matrix redelijk hard te zijn. Dus neem ik aan dat u een prepareerpen met luchtdruk gebruikt.
Is het zo dat de matrix wegspringt van het fossiel zonder dat u met de naald tot op het fossiel moet gaan. Ik zie immers geen achtergebleven matrixdeeltjes op het fossiel en ook geen witte puntjes door inslag van de naald.
Een vaste hand en geduld lijken mij hier onontbeerlijk.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Ik gebruik inderdaad een prepareerpen op luchtdruk. De matrix springt bij deze trilobiet op de meeste plaatsen goed weg vlak voor je aan het fossiel komt.
Op enkele plaatsen niet helemaal en dan is het echt een kwestie van een vaste hand en geen stress. De punt van de pen raakt dan ongeveer de schaal tijdens het werken. Hiervoor moet je onder de binoculair werken en gebruik ik een fijnere pen die daar zeer geschikt voor is.
Op enkele plaatsen niet helemaal en dan is het echt een kwestie van een vaste hand en geen stress. De punt van de pen raakt dan ongeveer de schaal tijdens het werken. Hiervoor moet je onder de binoculair werken en gebruik ik een fijnere pen die daar zeer geschikt voor is.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
De HW-1.
De micro-jack die ik heb is niet nauwkeurig genoeg om tussen de lenzen van deze trilobiet te werken. De HW-1 dus wel.
De micro-jack die ik heb is niet nauwkeurig genoeg om tussen de lenzen van deze trilobiet te werken. De HW-1 dus wel.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo Frederik, kun je wat meer info geven over dat fijne pennetje?
Bvd, groeten, Bert
Bvd, groeten, Bert
Elbert