Vondsten zandmotor Kijkduin
Antw: Vondsten zandmotor Kijkduin
Hallo Gera, de kleur van het artefactje doet me heel erg denken aan een beroemde vuursteenlocatie in Frankrijk: Grand- Pressigny; is beroemd om zijn honingkleurige vuursteen en er is in dat verre verleden al handelsverkeer geweest, dus zou het best es kunnen dat jouw vuursteentje al een flinke reis achter de rug heeft.
Als je Grand-Pressigny Googeled, kom je er van alles over te weten.
Veel plezier!
groeten, Bert
Als je Grand-Pressigny Googeled, kom je er van alles over te weten.
Veel plezier!
groeten, Bert
Elbert
Antw: Vondsten zandmotor Kijkduin
Hallo Bert,
Je zou best gelijk kunnen hebben!
De kleur alleen al deed me namelijk erg twijfelen of het er wel één zou zijn. In Nederland heb ik er veel gezien (vanzelfsprekend voornamelijk in musea, maar ook als mineralen verzamelaarster. Hierdoor is ook de passie voor fossielen ontstaan) maar meestal met een totaal andere kleur. Leuk!
Bij de wervel zat ik ook te twijfelen aan neushoorn, maar mijn kennis is zo slecht dat ik het echt alleen moet hebben van afbeeldingen en documentaties.
Iedereen ontzettend bedankt
Groetjes,
Gera
(p.s het licht was te slecht een goede foto van de onderkant van het artefact te maken. Komt zo snel mogelijk).
Je zou best gelijk kunnen hebben!
De kleur alleen al deed me namelijk erg twijfelen of het er wel één zou zijn. In Nederland heb ik er veel gezien (vanzelfsprekend voornamelijk in musea, maar ook als mineralen verzamelaarster. Hierdoor is ook de passie voor fossielen ontstaan) maar meestal met een totaal andere kleur. Leuk!
Bij de wervel zat ik ook te twijfelen aan neushoorn, maar mijn kennis is zo slecht dat ik het echt alleen moet hebben van afbeeldingen en documentaties.
Iedereen ontzettend bedankt

Groetjes,
Gera
(p.s het licht was te slecht een goede foto van de onderkant van het artefact te maken. Komt zo snel mogelijk).