Plioceen Bot.
Plioceen Bot.
Hallo,
Dit bot heb ik gevonden in antwerpen.
Het lijkt me gaaf genoeg om te determineren.
Iemand een idee?
Groeten,
Nikki.
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Plioceen Bot.
Misschien een rib fragment? Het stuk ziet er zwaar versteend en rivier gerold uit. Dat zijn de mooiste stukken!
Groet,
Niels
Niels
Aan ribfragment had ik niet gedacht, nergens aan om eerlijk te zijn. Maar ik dacht dat het niet erg gerold was. En dat de vorm nog redelijk zou kunnen zijn.
Groeten,
Nikki.
Groeten,
Nikki.
- archaeopteryx
- Contacteer:
Antw: Antw: Plioceen Bot.
Als ik zo naar dat bot kijk lijkt het mij veel op een kieuwboog van een vis.nikki schreef:
Aan ribfragment had ik niet gedacht, nergens aan om eerlijk te zijn. Maar ik dacht dat het niet erg gerold was. En dat de vorm nog redelijk zou kunnen zijn.
Groeten,
Nikki.
Maar dan is het wel een hele grote en of die zo groot voorkomen dat lijkt mij stug maar het lijkt er wel heel veel op.
life is like a fossil.hard like rock.
Stom, maar ik heb hier ook even aan gedacht.
Puur op vorm heeft het er iets van weg. Zal wel toeval zijn. Voor zover ik kan beoordelen is de structuur van het bot van een (zee)zoogdier.
Nog even de lengte 12,5cm.
Groeten,
Nikki.
[Bewerkt door Nikki op 09-01-2012 om 22:11 NL]
Puur op vorm heeft het er iets van weg. Zal wel toeval zijn. Voor zover ik kan beoordelen is de structuur van het bot van een (zee)zoogdier.
Nog even de lengte 12,5cm.
Groeten,
Nikki.
[Bewerkt door Nikki op 09-01-2012 om 22:11 NL]
De naam ontgaat me maar volgens mij is het het bot dat bij d bulla en perioticum hoort.
Theo
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Volgens mij heeft Theo gelijk.
Het is een processus mastoideus, ook wel ppp (processus posteriori petrosi genoemd) van het perioticum (gehoorbeen) van een walvis.
Helaas weet ik niet tot welke familie het behoort.
Groeten,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
Iedereen bedankt voor de hulp, ik berg hem op bij mijn perioticums en bulla's die ik heb van Antwerpen.
Ondanks dat ik verschillende perioticums heb kon ik dit niet in die hoek plaatsen. Komt waarschijnlijk omdat ik moeite heb goede naslag werken te vinden over zeezoogdieren. Weten jullie misschien nog titels?
Groeten,
Nikki.
Ondanks dat ik verschillende perioticums heb kon ik dit niet in die hoek plaatsen. Komt waarschijnlijk omdat ik moeite heb goede naslag werken te vinden over zeezoogdieren. Weten jullie misschien nog titels?
Groeten,
Nikki.
Men is bezig met de naslagwerken te schrijven
Men moet hele schedels vinden om een goed onderzoek te verwezenlijken
In de tijd dat de forten rond Antwerpen gegraven werden, kwamen er karrevrachten boten,tanden en schedelfragmenten in Brussel aan.
Van Beneden beschreef de Zeezoogdieren (bijna naar eigen goeddunken)In die teksten zitten veel fouten die men wil rechtzetten maar waarbij gegronde bewijzen moeten geleverd worden, en die bewijzen porberen ze nu aan te tonen met hele of bijna hele skeletten uit Zuid Amerika.
Men moet hele schedels vinden om een goed onderzoek te verwezenlijken
In de tijd dat de forten rond Antwerpen gegraven werden, kwamen er karrevrachten boten,tanden en schedelfragmenten in Brussel aan.
Van Beneden beschreef de Zeezoogdieren (bijna naar eigen goeddunken)In die teksten zitten veel fouten die men wil rechtzetten maar waarbij gegronde bewijzen moeten geleverd worden, en die bewijzen porberen ze nu aan te tonen met hele of bijna hele skeletten uit Zuid Amerika.
Theo