Wat was/is het nut / de reden om fossiel.net te hacken?

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Hieronymus
Contacteer:
Antw: Antw: Wat was/is het nut / de reden om fossiel.net te hacken?

Bericht door Hieronymus » 08 jan 2012, 13:21

jeremy schreef:
dag iedereen,

wil toch ook even vertellen dat het niet voldoende is om dergelijke berichten die in de inbox of de map ongewenste berichten, terechtkomen te deleten. Uit voorzorg verwijder ik deze onmiddelijk uit de map verwijderde items.

Een vraagje voor de lol: wat als er toch gereageerd wordt op deze mails maar dan met fictieve gegevens? Zodat hun server doordraait of overbelast wordt?
Je bedoelt een DDoS-aanval? Tenzij er hier krakken op het forum zitten is dat nogal lastig. Dan nog kan het niet de bedoeling zijn dat wij ons tot op dat niveau zouden verlagen.

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Jeremy
Antw: Wat was/is het nut / de reden om fossiel.net te hacken?

Bericht door Jeremy » 08 jan 2012, 13:41

Hay

begrijp me niet verkeerd: Ik heb het er niet over om zelf een worm of paard ( of walvis :-) ) op hen af te sturen en ik weet niet wat een ddos-aanval is.

Maar als ik hen verkeerde informatie doorspeel doe ik niets onwettigs. Ik vroeg me gewoon af hoe hun programma op een toevloed van foutieve informatie zou reageren.
groetjes
jeremy

jordyvanderbeek
Contacteer:
Antw: Wat was/is het nut / de reden om fossiel.net te hacken?

Bericht door jordyvanderbeek » 08 jan 2012, 13:45

gewoon virus schrijven (of zoeken) en mee sturen. :P

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

Xenina
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Wat was/is het nut / de reden om fossiel.net te hacken?

Bericht door Xenina » 09 jan 2012, 11:27

jordyvanderbeek schreef:
weten wat jij doet op jouw computer!!!
Echt waar?? :-o

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Wat was/is het nut / de reden om fossiel.net te hacken?

Bericht door Frederik » 09 jan 2012, 11:42

Xenina schreef:
Echt waar?? :-o
Nee.

Ik ben geen expert terzake maar zo heb ik het begrepen:

Het belangrijkste wat je moet doen ten gevolge van deze hack is ervoor zorgen dat je het wachtwoord dat je hier gebruikte niet meer gebruikt, ook elders niet. Dus als je dat wachtwoord bijvoorbeeld ook gebruikte om in te loggen op je e-mail, wijzig dat dan.

Verder is het altijd algemeen belangrijk dat je een goede virusscan en firewall gebruikt om je te beschermen als je online bezig bent.

In theorie kan iemand jouw ip-adres gebruiken om (al dan niet bij benadering) je locatie te achterhalen of in het ergste geval te proberen je computer te hacken. Gezien we hier niet te maken hebben met een gerichte hack, is het m.i. eerder onwaarschijnlijk dat dit zal gebeuren. Doordat je emailadres erbij zat zal je wat meer spam krijgen dan voorheen. Met een goede spamfilter heb je hier ook geen last van.

[Bewerkt door Frederik op 09-01-2012 om 11:43 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gesloten