Pyrietrot !!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Pyrietrot !!
Hallo iedereen,ik zal vanavond wat foto's maken van mijn experement,het is bijna 3 maand geleden dat ik ze op deze plaatsen heb gelegt,tot zo.GR
strandjutters
- strandjutters
- strandjutters

Hallo,net de twee binnengehaald van buiten,en de laatste komen net uit mijn veranda.Ik zie niet veel verschil buiten drie maand geleden.Ook bij de rest van mijn toch aanzienlijke collectie pyriet is er nog niets te zien.GR(waar ik wel op let ,is dat de witte vlekken zijn verdwenen,het was waarschijnlijk zout uitslag)
[Bewerkt door strandjutters op 25-01-2012 om 20:20 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 25-01-2012 om 20:24 NL]
strandjutters
Antw: Antw: Pyrietrot !!
Zeg ik ben nog steeds een leek,nou had ik nog nooit van pyrietrot gehoord,en uit het antwoord lijkt het of pyrietrot "besmettelijk" is, geintje neem ik aan?phil schreef:
hou hem maar afzonderlijk van de rest, als het pyrietpot is kan het de anderen aansteken.
Wat is eigenlijk de oorzaak van pyrietrot? Als ze in de klei 100miljoen jaar bewaren moet het mogelijk zijn ze verder goed te houden.
groetjes
maar als het een geintje is,waarom dan de tests?
dan kan ik aannemen dat het wel zo is?
gr.
[Bewerkt door Pangeaman op 25-01-2012 om 21:15 NL]
[Bewerkt door Pangeaman op 25-01-2012 om 21:15 NL]
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
- strandjutters
Hallo Pangeaman,ik lok het uit maar het wil niet gebeuren,nu ooit komt de dag,en dan pas kan ik erover meepraten.Ik ben nu in Febr één jaar bezig met dit soort spul,ik heb er heel veel van ,ook in mijn sponzen.maar ze staan daar te staan.Alleen met versteend hout heb ik het al meegemaakt dat er niets meer van overblijft.Maar komt dit door pyriet ik weet het niet.GR(Al lijkt mij toch ,dat de behandelde ammo's er beter uitkomen,of toch niet minder beter)
[Bewerkt door strandjutters op 25-01-2012 om 21:35 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 25-01-2012 om 21:35 NL]
strandjutters
Antw: Antw: Antw: Pyrietrot !!
pyrietrot "besmettelijk" is, geintje neem ik aan?
helemaal geen geintje, pyriet is niet stabiel en als het begint te verbloeien schiet er slechts een hoopje wit poeder over en er kan ook een drupje zwavelzuur bij zijn. Eenmaal het chemisch proces in gang gaat dit verder met de pyriet die er bij ligt
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Pangeaman,
Geen geintje,
geldt ook niet alleen voor pyriet,
ooit een docu gezien waar iemand er iets meer over vertelde, ook het gescheiden houden van fossielen. Roest etc gaat allemaal over.
Duys
Geen geintje,
geldt ook niet alleen voor pyriet,
ooit een docu gezien waar iemand er iets meer over vertelde, ook het gescheiden houden van fossielen. Roest etc gaat allemaal over.
Duys
- strandjutters
Hallo,op de foto van de buiten exemplaren heeft de niet behandelde een ferme roestplaats nagelaten op de arduine blauwsteen.De behandelde daarbij niet.GR(Ze liggen terug op dezelfde plaats en we zien verder)
strandjutters
Even een overzicht wat er met pyriet gebeurd op een grotere tijdspanne.De ammo's werden behandeld met de toen meest gebruikte conserveringsmiddelen d.w.z.velpon/aceton of afgekookt in parafine.Nu resultaten per vindplaats.Alles is gevonden in de jaren 1983/84.Pyrietammo's en tweekleppigen van Villemoyene alles rot(alles was bewerkt).Villers sur mer,bewerkt en onbewerkt alles in orde.CBN alles bewerkt 90% rot.Causses zuiden van Frankrijk ,bewerkt en onbewerkt geen probleem.Dus toch nog verschil in pyriet?
Theo
- Everhardus
Hallo trilo,
Je bevindingen worden op Steinkern onderschreven. Daar stond ook ooit eens een onderzoekje naar pyrietrot per vindplaats en werden grote verschillen geconstateerd al kan ik me niet herinneren dat CBN er zo beroerd vanaf kwam.
Gr,Marcel
Je bevindingen worden op Steinkern onderschreven. Daar stond ook ooit eens een onderzoekje naar pyrietrot per vindplaats en werden grote verschillen geconstateerd al kan ik me niet herinneren dat CBN er zo beroerd vanaf kwam.
Gr,Marcel