oude discussie
oude discussie
hallo allemaal
een tijdje geleden was de discussie gaande over hoe je haaientanden op moet meten .
mischien hebben jullie hier iets aan !
www.megmawl.com/measure.html
groetje kees
een tijdje geleden was de discussie gaande over hoe je haaientanden op moet meten .
mischien hebben jullie hier iets aan !
www.megmawl.com/measure.html
groetje kees
kees
Antw: oude discussie
Mooi apparaatje heeft ie........
Wil ik ook wel hebben.
Maar hij heeft wel gelijk wat hij doet is de enige juiste manier voor het meten van Haaietanden.
Wetenschappelijk gezien moet je altijd de langste zijde meten om de officieele grootte van 1 haaietand te bepalen.
Het vaak gerbuikte of zoals hij noemt de \"Heigth\" (Dus tand rechtopzetten meetlat erlangs en klaar) is een onjuiste methode.
Als je het altijd zo gedaan hebt niet treuren, je tanden worden over het algemeen groter met het meten van de langste zijde.
)
Cheers.
Wil ik ook wel hebben.
Maar hij heeft wel gelijk wat hij doet is de enige juiste manier voor het meten van Haaietanden.
Wetenschappelijk gezien moet je altijd de langste zijde meten om de officieele grootte van 1 haaietand te bepalen.
Het vaak gerbuikte of zoals hij noemt de \"Heigth\" (Dus tand rechtopzetten meetlat erlangs en klaar) is een onjuiste methode.
Als je het altijd zo gedaan hebt niet treuren, je tanden worden over het algemeen groter met het meten van de langste zijde.

Cheers.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
En waarom is dat de enige juiste manier?
is dr een comissie geweest die dat heeft besloten ofzo of is dat zo omdat jij het zegt?
is dr een comissie geweest die dat heeft besloten ofzo of is dat zo omdat jij het zegt?
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: oude discussie
Wetenschappelijk gezien??? pfffffThe Stone schreef:
Wil ik ook wel hebben.
)
Cheers.
Dat ze groter worden dat komt jou natuurlijk goed uit....
Antw: Antw: Antw: oude discussie
Het wetenschappelijke zie ik hier ook niet aan. Bij beschrijvingen geef je alle maten!! De door Harold beschreven wijze van meten is door handelaren geintroduceerd om de tand langer te laten lijken! Mijn megalodon is dan bijna 17 cm....Onzin natuurlijk!morpheus schreef:Wetenschappelijk gezien??? pfffffThe Stone schreef:
Wil ik ook wel hebben.
)
Cheers.
Dat ze groter worden dat komt jou natuurlijk goed uit....
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Goh dit ligt heel gevoelig lees ik.......
Hoop dat ik niet op teveel tenen ben gaan staan.
Dit is ooit (en helaas heb ik dat van horen zeggen, wel door een Amerikaanse wetenschapper) geintroduceerd om juist alle misverstanden omtrend de grootte van haaietanden te minimaliseren.
Daarom hebben ze 1 meet-methode gekozen om vooral de populairste maat van een haaietand eenduidig aan te kunnen duiden.
Uiteraard voor de totale dimensie kan je enkel en alleen alles meten.
Handelaren gebruiken deze meet methode vooral om hun waren aan te prijzen. Omdat bij hun geld \"the bigger the better\".
En ik, ik heb niet zoveel haaietanden ben ook zeker niet zo geinteresseerd in de grootte, meer in kwaliteit en verschillende soorten.
Dus voor mij \"Size does not matter\" en als je anders wil meten ga je gang.
Sorry voor het bijna omver stoten van een heilig huisje.
Hoop dat ik niet op teveel tenen ben gaan staan.
Dit is ooit (en helaas heb ik dat van horen zeggen, wel door een Amerikaanse wetenschapper) geintroduceerd om juist alle misverstanden omtrend de grootte van haaietanden te minimaliseren.
Daarom hebben ze 1 meet-methode gekozen om vooral de populairste maat van een haaietand eenduidig aan te kunnen duiden.
Uiteraard voor de totale dimensie kan je enkel en alleen alles meten.
Handelaren gebruiken deze meet methode vooral om hun waren aan te prijzen. Omdat bij hun geld \"the bigger the better\".
En ik, ik heb niet zoveel haaietanden ben ook zeker niet zo geinteresseerd in de grootte, meer in kwaliteit en verschillende soorten.
Dus voor mij \"Size does not matter\" en als je anders wil meten ga je gang.
Sorry voor het bijna omver stoten van een heilig huisje.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
euh .. toch maar n klein beetje snobbig om een schuifpasser af te lezen met een batterijverslindend toestelletje? 

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
nee nee juist niet, dat lijkt mij een fantastisch toestel!!!!!
lekker alles opmeten enzo.... zaaalig!
lekker alles opmeten enzo.... zaaalig!
Post mortem we sort 'em!
Casper,dat toestel is gewoon een schuifpasser, maar met de extra gadget waardoor je niet meer moet nadenken om correct af te lezen. De lengte wordt digitaal op een schermpje gezet. Vind ik ook maar een idioot gadget, het leert je gewoon om nog minder na te denken, net zoals een rekenmachine, waar soms de domste bewerkingen worden ingetikt....
Antw: Antw: oude discussie
Hallo Koen,koen schreef:
Casper,dat toestel is gewoon een schuifpasser, maar met de extra gadget waardoor je niet meer moet nadenken om correct af te lezen. De lengte wordt digitaal op een schermpje gezet. Vind ik ook maar een idioot gadget, het leert je gewoon om nog minder na te denken, net zoals een rekenmachine, waar soms de domste bewerkingen worden ingetikt....
aan jouw antwoord merk ik dat je nooit lange series van tanden, botjes of dergelijke hebt opgemeten. Met analoge instrumentjes maak je simpelweg meer fouten. En dat is vervelend wanneer je het nogmaals moet doen.
Omdat je, als je een beetje zoekt, voor een euro of 15 een dergelijk digitaal schuifmaatje kunt kopen, dan doe ik dat liever dan (voor evenveel geld) kiezen voor de romantiek van het maken van veel fouten.
Ik beveel deze apparaatjes van harte aan!
Groeten, Erik