Thuisvlijt met deze kou
Thuisvlijt met deze kou
HalloAllemaal,
Kaakrekonstrukties.
Ik ben er al een tijd mee bezig, maar met deze koude periode heb ik er wat intensiever aan gewerkt
De bovenste is van Cosmopolitodus hastalis en is samengesteld van de oudste tanden van Mill.
Dit zijn de blauwe en zijn ongeveer 11,5 mljoen jaar oud.
De tweede is ook C. hastalis en zijn samengesteld van tanden uit het basisgrind.
Deze kleur tanden zijn volgens mij afgezet tussen de 7 en 9 miljoen jaar, en aan het begin van het plioceen opgenomen in het basisgrind.
De derde is Isurus escheri, hiervoor geld hetzelfde als voor de tweede.
De laatste met de blauwe lijst is Isurus oxyrinchus uit Hoevenen.
Deze komen uit het midden mioceen.
Vad deze soort heb ik van dezelfde vindplaats ook een juveniele kaakrekonstruktie gemaakt. (volgt later)
Dit is me van de andere soorten niet gelukt alhoewel ik daar meer tanden van bezit.
Verder heb ik van 6 andere soorten rekonstrukties gemaakt die ik ook later zal tonen.
Groeten Hans
[Bewerkt door stiek op 08-02-2012 om 22:31 NL]
[Bewerkt door stiek op 11-11-2012 om 18:56 NL]
Kaakrekonstrukties.
Ik ben er al een tijd mee bezig, maar met deze koude periode heb ik er wat intensiever aan gewerkt
De bovenste is van Cosmopolitodus hastalis en is samengesteld van de oudste tanden van Mill.
Dit zijn de blauwe en zijn ongeveer 11,5 mljoen jaar oud.
De tweede is ook C. hastalis en zijn samengesteld van tanden uit het basisgrind.
Deze kleur tanden zijn volgens mij afgezet tussen de 7 en 9 miljoen jaar, en aan het begin van het plioceen opgenomen in het basisgrind.
De derde is Isurus escheri, hiervoor geld hetzelfde als voor de tweede.
De laatste met de blauwe lijst is Isurus oxyrinchus uit Hoevenen.
Deze komen uit het midden mioceen.
Vad deze soort heb ik van dezelfde vindplaats ook een juveniele kaakrekonstruktie gemaakt. (volgt later)
Dit is me van de andere soorten niet gelukt alhoewel ik daar meer tanden van bezit.
Verder heb ik van 6 andere soorten rekonstrukties gemaakt die ik ook later zal tonen.
Groeten Hans
[Bewerkt door stiek op 08-02-2012 om 22:31 NL]
Hans
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Thuisvlijt met deze kou
Goed bezig.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Heel mooi hans, er zijn veel tanden nodig om een reconstructie te maken. Ik ben benieuwd naar de rest.
Groeten,
Nikki.
Groeten,
Nikki.
Hallo Allemaal,
De bovenste kaak rekonstruktie zou van een juveniele haai kunnen zijn.
Deze ook van Hoevenen.
Van deze soort Isurus oxyrinchus worden op deze vindplaats alle maten tanden in gelijke hoeveelheden gevonden.
Dit betekent dat jonge en volwassen dieren hier in het midden mioceen bij elkaar zwommen.
Groeten Hans
De bovenste kaak rekonstruktie zou van een juveniele haai kunnen zijn.
Deze ook van Hoevenen.
Van deze soort Isurus oxyrinchus worden op deze vindplaats alle maten tanden in gelijke hoeveelheden gevonden.
Dit betekent dat jonge en volwassen dieren hier in het midden mioceen bij elkaar zwommen.
Groeten Hans
Hans