estwing groot slagvlak

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Theo
Been thanked: 1 time
Antw: estwing groot slagvlak

Bericht door Theo » 10 feb 2012, 17:04

Hamer gebruiken als bijtel is zeker heel gevaarlijk, de BAAN van de hamer(grondvlak) is gehard:staal. De kop van een bijtel is nooit gehard,daardoor ontstaat erook een braam.Een splinter van gehard staal is als een kogel ,is als een stuk slex dat weg springt,even hard en evn scherp.

Theo

ivok
Antw: estwing groot slagvlak

Bericht door ivok » 28 feb 2012, 16:45

ik zie net bij track and trace dat de hamer geleverd is!!

De oude gaat ontroest worden en opgeborgen, zodra mijn zoontje enig interesse toont in steentjes krijgt ie een hamer in zijn handen gedrukt:) Hameren kon ie al, lopen ook sinds deze week.
Wishfull thinking

elbert is toch niet de hele lange geworden, heb gekozen voor de iets zwaardere.
Komend weekend eens even uitproberen, eens kijken of ik teveel geld uit heb gegeven aan een leukigheidje of daadwerkelijk een verstandige toevoeging aan mijn uitrusting.

oeps...

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: estwing groot slagvlak

Bericht door Frederik » 26 nov 2012, 14:00

Theo wrote:
Hamer gebruiken als bijtel is zeker heel gevaarlijk, de BAAN van de hamer(grondvlak) is gehard:staal. Een splinter van gehard staal is als een kogel ,is als een stuk silex dat weg springt,even hard en evn scherp.
Even dit topic terug opduikelen: ik heb dit recent van nabij mogen aanschouwen en de gevolgen zijn niet te onderschatten. Deze metaalsplinters gaan los door je huid. Deze keer heeft het slachtoffer veel geluk gehad, maar het is niet ondenkbaar dat zo'n splinter een vitaal orgaan (oog, slagader) raakt en dan zal een steekje draad geen zoden aan de dijk brengen.

Veiligheidsbril en handschoenen dragen volstaat zeker niet als preventiemaatregel. Niet hamer-op-hamer slaan wel. Wees voorzichtig.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Plaats reactie