wat is dit voor een botje

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
john
wat is dit voor een botje

Bericht door john » 29 sep 2005, 17:26

wie weet wat dit is ik dacht zelf een botje
het is hol van binnen en ik heb het in mill gevonden gr.johnAfbeelding

Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal

ritchie
Antw: wat is dit voor een botje

Bericht door ritchie » 29 sep 2005, 18:13

ik weet niet zo veel van boten maar wat ik wel weet is dat vogel botten hol zijn.(toch?)

het zit me nooit mee he

nijntje

Bericht door nijntje » 29 sep 2005, 18:31

jep klinkt goed
ik zou ook vogel zeggen .. maar verder zit er niet veel op en aan om er verder iets van te maken

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

cru84
Contacteer:

Bericht door cru84 » 29 sep 2005, 20:43

Lijkt idd op een vogelbotje.

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 30 sep 2005, 09:53

Op de foto lijkt het erop (of misschien gezichtsbedrog) dat het wat afgeplat is. Als dat echt zo is, dan heb een alkachtige in je handen. Mill en ook Liessel staan bekend om hun grote aantallen fossiele alkachtigen. Erik kan je er meer over vertellen.

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Erik
Antw: Antw: wat is dit voor een botje

Bericht door Erik » 30 sep 2005, 11:49

Hallo John,

Indien het botje afgeplat is, waar het naar uit ziet, dan is het inderdaad van een alkachtige. De foto is wat te slecht om het met zekerheid te kunnen zeggen.
Hoogstwaarschijnlijk is het een Ulna van Miocepphus, een uitgestorven alkje. Voor geen van de Miocepphus soorten uit Mill is er thans geen soortsnaam voorhanden, dus met Miocepphus sp. zul je het voorlopig moeten doen.

Als je meer zekerheid wilt: aub nieuwe foto\'s (enkele rondom), want dit is te onduidelijk. (Dan is in ieder gaval vast te stellen dat het om een alkje gaat).

Hoe dan ook is een vogel determineren op basis van plaatjes vragen om fouten.

Maar op basis van de statistiek (75 % van de vogelbotjes uit Mill is Miocepphus), en de platheid (die ik voor \'t gemak even aanneem)is dit het meest waarschijnlijk.

john
Antw: Antw: Antw: wat is dit voor een botje

Bericht door john » 30 sep 2005, 17:48

erik schreef:
Hallo John,

Indien het botje afgeplat is, waar het naar uit ziet, dan is het inderdaad van een alkachtige. De foto is wat te slecht om het met zekerheid te kunnen zeggen.
Hoogstwaarschijnlijk is het een Ulna van Miocepphus, een uitgestorven alkje. Voor geen van de Miocepphus soorten uit Mill is er thans geen soortsnaam voorhanden, dus met Miocepphus sp. zul je het voorlopig moeten doen.

Als je meer zekerheid wilt: aub nieuwe foto\'s (enkele rondom), want dit is te onduidelijk. (Dan is in ieder gaval vast te stellen dat het om een alkje gaat).

Hoe dan ook is een vogel determineren op basis van plaatjes vragen om fouten.

Maar op basis van de statistiek (75 % van de vogelbotjes uit Mill is Miocepphus), en de platheid (die ik voor \'t gemak even aanneem)is dit het meest waarschijnlijk.
bedankt erik gr.john

Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal

Gesloten