wie kan ons op weg helpen

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Plaats reactie
sciroccog60
wie kan ons op weg helpen

Bericht door sciroccog60 » 01 jan 2012, 20:36

hallo zoekers

na een paar jaar met een metaaldetector te hebben gezocht en af en toe een fossiel te hebben gevonden op een akker in vuursteen is de interesse van mijn zoekmaat en mij om eens in een groeve naar fossielen te gaan zoeken

we komen allebij uit drenthe en had een groeve bij gildehaus op het oog die weer in gebruik is genomen

nu mijn vraag wie zou ons eens wegwijs kunnen maken in het fossielen zoeken want ik ben overtuigt dat het net als met een detector zoeken niet eenvoudig is om een goede plek te bepalen

tevens is mijn zoontje helemaal steen verslaaft en zou het prachtig vinden om hem ook verder te helpen met deze prachtige hobby

mvg hans

sciroccog60
Antw: wie kan ons op weg helpen

Bericht door sciroccog60 » 02 jan 2012, 20:30

helemaal niemand die hier zin in heeft?

mvg hans

Spongebob
Has thanked: 411 times
Been thanked: 633 times

Bericht door Spongebob » 02 jan 2012, 21:19

Hoi Hans,

Misschien had je je in het profiel eerst iets uitgebreider kunnen voorstellen.
Je gooit hier een verzoek op het forum om met drie wildvreemde mensen samen op stap te gaan. Als je dan binnen 24 uur geen beet hebt gekregen, kom je met een kribbig zinnetje. Niet boos zijn, maar ik denk dat op deze manier niemand hier zin in heeft.

20 januari houdt de GEA-kring Drenthe een bijeenkomst in Emmen met kwis en verloting. Misschien kun je daar eens naartoe gaan en je verder informeren over de hobby: http://www.gea-drenthe.nl/index.html
Als je even contact opneemt met de secretaris, kun je de avond bijwonen en sfeer proeven.

In april beginnen de excursies in de steengroeve bij Winterswijk. Zeer aan te raden ook voor kinderen: http://www.geo.uu.nl/ngv/afdelingen/win ... interswijk

Veel succes, Tom

PS: Ben wel benieuwd welke groeve bij Gildehaus jij bedoelt. Ik ken een verzamelaar die bij de zandgroeve aldaar is verdreven d.m.v. een dubbelloops jachtgeweer. De steengroeve lijkt me weinig geschikt voor kinderen.

Time fades away (Neil Young)

sciroccog60

Bericht door sciroccog60 » 02 jan 2012, 22:05

oke sorry ik zie nu pas dat me voorstel bericht niet meer zichtbaar is wel vreemd

wat ook niet de bedoeling om onaardig over te komen

ik weet gewoon dat als je op de bonevooi gaat zoeken het waarschijnlijk weinig tot niks oplevert en daarom zou ik het geweldig vinden als er iemand mee zou willen naar die groeve

me naam is hans kruizinga en woon in bovensmilde en zoek nu een 3 jaar met een detector
mijn interesse gaat uit naar vroege bronstijd

ik bedoel de steen groeve

mvg hans

[Bewerkt door sciroccog60 op 02-01-2012 om 22:06 NL]

Jip en Janneke
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Bericht door Jip en Janneke » 03 jan 2012, 10:28

Hallo Hans,

Welkom. Misschien is het idee om eens langs te komen, wij wonen in Emmen. Zodat je een uitgebreide verzameling kunt bekijken en je dan een beetje een idee krijgt van alle soorten fossielen en waar je interesse naar uit gaat. En dan eens kunt gaan oriënteren welke groeves je wilt gaan bezoeken. Maar dat is aan jou.

Altijd welkom

De speurneuzen

Fossielenzoeker
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 03 jan 2012, 12:25

De steengroeve in Gildehaus is niet aan te bevelen. Er worden bij mijn weten nauwlijks tot geen vondsten meer gedaan en de steenblokken zijn zo groot dat je er met een geologenhamer of mokertje weinig begint.
Je geeft aan dat de goeve weer in gebruik is genomen; dat zou mooi zijn. Bij mij is dit nog onbekend. Ik zal op de nieuwjaarsbijeenkomst van onze werkgroep eens rondvragen bij de leden of dit inderdaad het geval is.

Robert Mensink

sciroccog60

Bericht door sciroccog60 » 03 jan 2012, 22:04

http://wikimapia.org/19287987/nl/Zandst ... berggroeve

dat heb ik hier dus weg

ik had gelezen op de site bij vindplaatsen dat het gesloten zou zijn

nu wil ik geen problemen in duitsland want ik weet hoe moeilijk het daar aan toe kan gaan in de detector wereld

mvg hans

sciroccog60
Antw: Antw: wie kan ons op weg helpen

Bericht door sciroccog60 » 03 jan 2012, 22:46

Jip en Janneke schreef:
Hallo Hans,

Welkom. Misschien is het idee om eens langs te komen, wij wonen in Emmen. Zodat je een uitgebreide verzameling kunt bekijken en je dan een beetje een idee krijgt van alle soorten fossielen en waar je interesse naar uit gaat. En dan eens kunt gaan oriënteren welke groeves je wilt gaan bezoeken. Maar dat is aan jou.

Altijd welkom
dit aanbod zou ik heel graag willen aan nemen en ook nog lekker in de buurt
als je het goed vind kom ik samen met mijn zoek maat

ben zelf ook oud emmenaar heb in angeslo gewoond

mvg hans

Jip en Janneke
Been thanked: 16 times

Bericht door Jip en Janneke » 04 jan 2012, 16:05

Mail me maar voor een paar datums. En ook andere fossielnetters zijn altijd welkom om onze collectie te bekijken

De speurneuzen

Jan Losser

Bericht door Jan Losser » 11 feb 2012, 20:39

Dag Fossielenzoeker en Jip en Janneke

Fossielenzoeker de groeve is inderdaad af en toe in gebruik voornamelijk voor het winnen van zandsteen voor restauratie. Een bedrijf in Nordhorn is daar bij betrokken. Ik heb het adres wel.

Jip en Janneke, deze groeve is zeker niet geschikt voor kinderen. Als jullie echt serieus zijn neem dan contact op.

Zonder verleden geen toekomst

Plaats reactie