Knokke : Trivia's ?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Knokke : Trivia's ?

Hallo iedereen,ik wil graag een nieuw topic starten,over dit toch vreemd schelpje.Ik ben vanavond voor de eerste maal gaan zoeken na het werk,maar één uurtje want het werd donker ,ik had er rond de dertig.Ik zal me beperken met foto's,en alleen mijn mooiste van het moment te plaatsen,deze zijn van vanavond,laat de vragen maar komen,ik heb al een Valium genomen

[Bewerkt door strandjutters op 16-02-2012 om 22:06 NL]
strandjutters
- strandjutters
Antw: Knokke : Trivia\\\'s ?

Hallo iedereen,bij deze wat van mijn mooiste van vandaag,ik had niet veel keuze want ik had er maar 17 nl.16 op vindplaats één 0 op vindplaats 2 en ééntje bij de nieuwe opspuiting.Morgen ga ik nieuwe oorden verkennen en trek ik richting Cadzand.Ik kies voor de fossiele,omdat ik vind bij de recente eens je er één heb gezien(zoals monacha ze allemaal op elkander lijken)dit heb je dan niet bij fossiele Trivia's.GR
strandjutters
- strandjutters
Antw: Knokke : Trivia\'s ?

Hallo iedereen,ik ben vanavond begonnen met een map,om alle verschillende rugzijden te kopieren op A4 formaat,dit is een werk van lange adem maar hoop klaar te zijn als ze bij Naturalis een woordje uitleg vragen,ik hoop er goed mee te doen een beetje voorbereidend werk te verrichten.GR(Hallo Brammiej,deze foto's maak ik ook met mijn microscoop.GR)
strandjutters
- strandjutters
Antw: Knokke : Trivia's ?

Hallo iedereen,ik heb mijn tweede staarttrivia gevonden dit weekend,misschien een nieuwe soort, wie weet.

strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,vandaag op vindplaats één en twee wezen zoeken,vindplaats twee was minder goed ,ik had er maar 7 stuks,allemaal donkerblauw-zwart.Deze vindplaats is al een hele tijd flauw,veel groen schuim op het strand(Bloei).In Knokke bij de opspuiting is niets meer te vinden,de werken zijn gisteren gestopt,ik ik had er deze week maar 7 in het totaal van 4 keer zoeken,als je dit vergelijkt met een weekje ervoor 1500 stuk,is dit wel een heel groot verschil.Nu gelukkig heb ik nog vindplaats 1 en die is door de band altijd leuk,een gemiddelde deze week van 30-40 stuks,en zeer mooie vondsten,en veel verschillende soorten zoals gewoonlijk.Deze die ik nu toon van vindplaats 1,is er ééntje die ik nog niet heb gezien in mijn volledige verzameling,de rechtse windingen splitsen boven op de rug terwijl de linkse dit niet doen,het lijken wel vorkjes,ook had ik een paar glazen trivia's waar je kan door kijken,je ziet het zand liggen in de binnenwinding van buiten de schaal door,vind ik wel leuk.GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 10-03-2012 om 21:10 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 10-03-2012 om 22:22 NL]
strandjutters
Hoi Pascal,
Is er al iets meer bekend over de trivia's die jij hebt verzameld? Wanneer ga je naar Naturalis of komt Frank bij jou thuis?
Groetjes Bram
Is er al iets meer bekend over de trivia's die jij hebt verzameld? Wanneer ga je naar Naturalis of komt Frank bij jou thuis?
Groetjes Bram
- strandjutters
Hallo Brammiej,nee er is nog niets gebeurd met de trivia's,ik verzamel er steeds bij in afwachting van het onderzoek,zit stilaan rond de 6000 exemplaren;De parels daarintegen zijn vollop in onderzoek,aan de foto's te zien zou de oester laat Pleistoceen zijn volgens Naturalis,de oester gaat dit weekend waarschijnlijk ook richting Leiden voor verder onderzoek.Ben jij nog in Knokke wezen zoeken ? GR Pascal
strandjutters
Ha Pascal,
Ik houd me niet bezig met de pareltjes, ik lees het niet en kan er ook geen enkele toevoeging aan plaatsen. Ik zal eens kijken of er een parel of vorming aan de schelpen vanuit Knokke zit die ik heb verzameld. Ik ben zeer benieuwd wanneer de trivia's aan de beurt komen. Moet wel zeggen dat het een respectabele hoeveelheid is, dat je hebt verzameld!
Ik ben de laatste weekenden in Mill gaan zoeken en vond er jammergenoeg voornamelijk tanden. Geen trivia's. 17 of 18 mei staat Knokke op het programma
Groetjes Bram
Ik houd me niet bezig met de pareltjes, ik lees het niet en kan er ook geen enkele toevoeging aan plaatsen. Ik zal eens kijken of er een parel of vorming aan de schelpen vanuit Knokke zit die ik heb verzameld. Ik ben zeer benieuwd wanneer de trivia's aan de beurt komen. Moet wel zeggen dat het een respectabele hoeveelheid is, dat je hebt verzameld!
Ik ben de laatste weekenden in Mill gaan zoeken en vond er jammergenoeg voornamelijk tanden. Geen trivia's. 17 of 18 mei staat Knokke op het programma

Groetjes Bram