Nog twee fossielen...
Nog twee fossielen...
Nog twee fossielen die ik gevonden heb. Ik verzamel niet echt fossielen, maar als ik ze tegen kom neem ik ze wel altijd mee, en op een of andere manier vind ik ze vaak. De ene is denk ik van een grote slak, en de andere lijkt mij een stuk koraal. Vreemd eigenlijk want dat koraal vond ik in het binnenland en niet aan de kust.
Ik zal morgen wat andere foto's plaatsen van fossielen die ik links en rechts geraapt heb.
Antw: Nog twee fossielen...
Bedankt Phil! Dat is een soort zee-slak toch? Ik vind ze wel vaker, sommige zijn echt mini mini klein, en sommige zoals deze zijn groot. Jammer dat dit slechts een fragment is.
Geen verstand van, het is geen zeeslak maar soort inktvis vergelijkbaar met nautilis.
Groeten Nikki
Groeten Nikki
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Die 2de is echt prachtig zeg! wat een superkoraal.
Als je wilt dat we hier een naam aan kunnen plakken moet je toch even melden ongeveer waar je hem gevonden hebt...
Maare, zou goed kunnen, vroeger (als in miljoenen jaren geleden) lag de kust heel anders dan nu.... vaak was er geen kust maar lag heel Nederland en Belgie onder water...
Google maar eens op geologievannederland.nl dan kom je op een website waar je precies per tijdperk kunt zien waar nederland lag... heel interessant..
Als je wilt dat we hier een naam aan kunnen plakken moet je toch even melden ongeveer waar je hem gevonden hebt...
Maare, zou goed kunnen, vroeger (als in miljoenen jaren geleden) lag de kust heel anders dan nu.... vaak was er geen kust maar lag heel Nederland en Belgie onder water...
Google maar eens op geologievannederland.nl dan kom je op een website waar je precies per tijdperk kunt zien waar nederland lag... heel interessant..
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
Bedankt Ahuijsmans voor de info. Ja eigenlijk zijn alle fossielen die ik vind zeedieren, of schelpen. Ik heb ook veel zwarte "tanden" gevonden, tenminste ik dacht altijd dat het tanden waren, maar nou heb ik me laten vertellen dat dat ook een soort inktvissen geweest zijn. Ik zal er een een paar opzoeken en posten.
Wat ik ook heel regelmatis vind zijn grote en kleine brokken brons. Soms wel zo groot als een moderne baksteen! Ik noem het altijd brons, maar het is een of andere erts, veel harder en zwaarder als koper of brons.
Wat ik ook heel regelmatis vind zijn grote en kleine brokken brons. Soms wel zo groot als een moderne baksteen! Ik noem het altijd brons, maar het is een of andere erts, veel harder en zwaarder als koper of brons.