Trivia's Mill
Trivia's Mill
Hoi!
Ik heb in mijn Mill residu 2 trivia's gevonden. 1 zat er in verharde klei. Toen ik de eerste vond ben ik gelijk alles gaan uitpluizen en met resultaat. Paar kleine tandjes, een roggentandje en de 2e trivia. Ik was bezig met een tandenborstel om ze schoon te maken, maar toen brak de lip er in veel kleine stukjes van af. Deze kan ik helaas niet meer plakken, te fijn. Op de foto kan je zien hoe dun de schelp is. Dit is wel vaker bij Mill slakjes, ze zijn zeer breekbaar.
Heeft er iemand literatuur over deze vindplaats waar ook trivia's in staan?
Groetjes Bram
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Trivia's Mill
Hallo Brammiej,daar zal Stiek meer over kunnen vertellen denk ik,over de Formatie die zich in Mill bevind.Jammer dat er ééntje stuk is,ze zijn zeldzaam in Mill.Ikzelf heb vanavond een anderhalf uur gezocht aan en bij de opspuiting in Knokke,ik had er 7 en vreemd allemaal Monacha's,ik denk sub fossiel;Het zijn mijn eerste van daar en hou ze gescheiden van de rest.Vrijdag een dagje vrij genomen,om eens bij laagwater te kijken,nu is het iedere avond Vloed.GR Pascal
strandjutters
- strandjutters
Hallo Brammiej,ik zal proberen een duidelijk beeld te geven van wat Hans Bedoelt,het zal niet makkelijk zijn voor mij want ik krijg het niet ineens in beeld,Daar gaan we.
strandjutters
- strandjutters

Dit zijn de soorten die bekend zijn,uit het Antwerpse.(4 stuks zo te zien)
[Bewerkt door strandjutters op 01-03-2012 om 23:34 NL]
strandjutters
- strandjutters

één tot vier zijn de bekende soorten en voorkomen.Retusa komt niet voor in deze zanden(zie 3 lege lijn)
strandjutters
- strandjutters

En dit zijn de Zanden,Kleine cijfers van mij geplaatst,info uit R.Marquet.BTW Testudinella algemeen aan de kust zeker.

strandjutters
- strandjutters
Voor de mensen die niet graag puzzelen;Testudinella-stratigrafische herkomst onzeker.Retusa- komt niet voor in deze Zanden; Parvula- zeldzaam in de kattendijk Formatie(petaloconchus)Coccinelliodes-Algemeen in de Zanden van Oorderen(atrina)-algemeen in de Zanden van Oorderen(Cultellus)-zeldzaam in de zanden van Kruisschans.GR Pascal
strandjutters
- strandjutters

Nog een artikel over Testudinella,zo maar;GR En Slaapwel forumleden.(Nu volgens mij Brammiej,heb je een zeldzame Parvula gevonden uit de Kattendijk Formatie in Mill)
[Bewerkt door strandjutters op 02-03-2012 om 01:21 NL]
strandjutters
Antw: Antw: Antw: Trivia's Mill
Hallo Stijn,stijnboy9 schreef:In Mill zit de Kattendijk formatie niet, het is de Brede of Oosterhout formatie. Welke weet ik niet want ik hou me alleen bezig met het neogeen in Antwerpen...strandjutters schreef:
Nog een artikel over Testudinella,zo maar;GR En Slaapwel forumleden.(Nu volgens mij Brammiej,heb je een zeldzame Parvula gevonden uit de Kattendijk Formatie in Mill)
[Bewerkt door strandjutters op 02-03-2012 om 01:21 NL]
Groetjes,
Stijn
In Mill spreken we inderdaad van de Oosterhout formatie.
Maar deze formatie uit Mill is wat ouderdom betreft te vergelijken met de Kattendijk formatie.
Alleen weet ik niet hoe lang dat deze vroeg pliocene afzetting in Mill heeft geduurt.
Groeten Hans
Hans