Trio - Rheine/Cenomaan
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Trio - Rheine/Cenomaan
Yep,Marcel heeft gelijk volgens mij,als dit dezelfde kalk soort is als CBN,kan je met niets anders werken,zeker geen vochtig product.GR
strandjutters
-
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 8 times

Handmatig preppen is lastig met deze harde kalk. Anderzijds, rewoquat tast ook een steenkern aan. Ik kan hier goed mee overweg, maar het blijft oppassen. En de rest van het stuk wordt zonder chemie geprept.
Het blijkt inderdaad een stukje Turrelites te zijn, waarvan ik een rand heb vrijgelegd.
Midden op de bovenste foto te zien als een wat donker randje, beter krijg ik het niet in beeld. Maar het is duidelijk geen egel. Iedereen dank voor de commentaren.
@Erik: Op de 2e foto zie je sherpe, goed gedefinieerde en hoge primair-ribben op het midden van de Scaphites, deze vertakken zich op de kiel in 4 fijnere ribben.
Volgens Kennedy karakteristiek voor S. equalis. (Kennedy, Acta Paleontologica Polonica 1979, Vol 24(1)). Ik denk dat je deze publicatie al hebt.
Zie ook:
http://ammohildo.free.fr/Scaphitoidea.htm
Groeten,
Marcel
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Erg mooi!!
Komt het stuk uit de groeve Breckweg? Hoever zijn ze daar met de afgravingen. Gaat het nog steeds zo gestaag?
Groet
Komt het stuk uit de groeve Breckweg? Hoever zijn ze daar met de afgravingen. Gaat het nog steeds zo gestaag?
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)