Eemien(warm)
Eemien(warm)
Hier een plaatje van een tabel. Laat zien wanneer de warme en koude tijden zich opvolgden. Er waren periode,s dat er bijna geen planten en bomen groei was. Vandaar dat mijn dennenappel uit het Eemien komt.
Gr.Ben.
0000000000
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 363 times
- Contacteer:
Antw: Eemien(warm)
Er groeide trouwens wel bomen in het Weichselien zoals blijkt uit deze vondst met typisch mammoetfauna sediment. Vreemd genoeg is het hout totaal niet versteend.
Groet,
Niels
Niels
Antw: Antw: Eemien(warm)
Wie zegd dat jou hout uit het Weichsel komt. Kan je dat bewijzen. Gr.Ben
sjaak schreef:
Er groeide trouwens wel bomen in het Weichselien zoals blijkt uit deze vondst met typisch mammoetfauna sediment. Vreemd genoeg is het hout totaal niet versteend.
0000000000
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 363 times
- Contacteer:
Ik dacht wel dat je dat zou gaan zeggen 
Bewijzen is misschien wat zwaar, maar gelet op het feit dat dit sediment alleen voorkomt op Weichselien "mammoet fauna" botten van de betreffende vindplaats, denk ik dat ik een aardig eind kom.

Bewijzen is misschien wat zwaar, maar gelet op het feit dat dit sediment alleen voorkomt op Weichselien "mammoet fauna" botten van de betreffende vindplaats, denk ik dat ik een aardig eind kom.
Groet,
Niels
Niels
Antw: Antw: Eemien(warm)
Hoi Niels, het Eemien zit niet in het Holoceen. het Weichsel glaciaal was van ca. 20.000 tot ca. 13.000 het was toen ca. 0 tot 5 graden celcius. Bomen groei was er niet er waren toendras. De eerste bomen verschenen ca. 13.000j terug in het Bollingstadiaal. Er groeiden weer berken en naaldbomen. De dennenappel die ik vond is van die ouderdom. Een geoefend oog kan het verschil wel zien. Hout en dennenappels hoeven niet versteend te zijn.Gr.Ben
sjaak schreef:
Ik dacht wel dat je dat zou gaan zeggen
0000000000
- DragonSearcher
Antw: Antw: Antw: Eemien(warm)
Om ff bijderhand te gaan doen: Er worden nu tegenstijdigheden genoemd...
scherven schreef:
Hoi Sjaak, de term Eemien gebruik ik als periode in het Holoceen.
scherven schreef:
Hoi Niels, het Eemien zit niet in het Holoceen.
... Eternity awaits ...
Antw: Antw: Antw: Antw: Eemien(warm)
Een vergissing is snel gemaakt. je hebt gelijk ik was inde war. gr.ben.
DragonSearcher schreef:
Om ff bijderhand te gaan doen: Er worden nu tegenstijdigheden genoemd...
scherven schreef:
Hoi Sjaak, de term Eemien gebruik ik als periode in het Holoceen.scherven schreef:
Hoi Niels, het Eemien zit niet in het Holoceen.
0000000000
Het Weichselien begint volgens sommige auteurs tot wel 100.000/115.000 jaar geleden. Het Last Glacial Maximum was pak hem beet 20.000 tot 13.000 jaar geleden. Toen was het idd. pas echt koud, daarvoor (binnen het Weichselien) viel het relatief gezien nog mee.
Nog een vraagje, bedoel je dat je dennenappel ca. 13.000 jaar, of jonger dan 13.000 jaar is?
Groeten,
Bram
Nog een vraagje, bedoel je dat je dennenappel ca. 13.000 jaar, of jonger dan 13.000 jaar is?
Groeten,
Bram