Carcharias acutisima topic
Carcharias acutisima topic

Hallo ,
ik plaats enkele tanden,waarvan ik denk dat de naam Carcharias acutisima is.
Als ik goed zit,dan plaats ik er enkele bij waar ik hetzelfde vermoeden bij heb.
tand 1= foto 1-3= 23 mm.
tand 2= foto 4-5= 22 mm.
Er is al eerder aangegeven dat deze soort striaties op de kroon moet hebben,en dat hebben beide tanden.
Kalootmateriaal,
gr
[Bewerkt door Pangeaman op 13-03-2012 om 20:30 NL]
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
Antw: Carcharias acutisima topic
Alleszins Odontaspididae 
Vorm en afmeting van de tanden, in combinatie met de aanwezigheid van striaties op de kroon - op de foto's helaas niet goed zichtbaar - en de conservering wijzen inderdaad in de richting van voortanden van C. acutissima (uit Oligoceen) of C. taurus (uit Mio/Plioceen). Dit zijn van de Kaloot bovendien vrij algemene vondsten.
Je kunt alleen maar gissen welke van de twee het is, omdat aan de Kaloot nu eenmaal alles door elkaar ligt, van recent t/m Eoceen.
Een eocene soort is op basis van de conservering zeer onwaarschijnlijk. Bijna alle eocene tanden van de Kaloot zijn veel meer afgesleten dan de twee hier getoonde; ze zijn als het ware gepolijst.
Groet, Lex

Vorm en afmeting van de tanden, in combinatie met de aanwezigheid van striaties op de kroon - op de foto's helaas niet goed zichtbaar - en de conservering wijzen inderdaad in de richting van voortanden van C. acutissima (uit Oligoceen) of C. taurus (uit Mio/Plioceen). Dit zijn van de Kaloot bovendien vrij algemene vondsten.
Je kunt alleen maar gissen welke van de twee het is, omdat aan de Kaloot nu eenmaal alles door elkaar ligt, van recent t/m Eoceen.
Een eocene soort is op basis van de conservering zeer onwaarschijnlijk. Bijna alle eocene tanden van de Kaloot zijn veel meer afgesleten dan de twee hier getoonde; ze zijn als het ware gepolijst.
Groet, Lex
Antw: Carcharias acutisima topic

Hallo,
ik heb twee tandjes bijgevoegd.
ik denk dat ze ook tot de bovengenoemde catogorie horen.
klopt dat?
Gr en mijn dank
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om