Bulla en perioticum
Bulla en perioticum

Hallo iedereen,
ik vroeg mij af of er nog mensen zijn die zo gek zijn van deze fossieltjes ? Ik ben even blij als ik een gaaf exemplaartje vind als met een mooie haaientand. Foto 1, 2 en 3 komen van het strand. Het perioticum op foto 2 werd gedetermineerd als zijnde Stenellinae (plioceen) en foto 3 Ziphirostrum (spitssnuitdolfijn Mioceen). Foto's 4 en 5 komen uit de Antwerpen regio. Als er mensen zijn die er een of meer kunnen determineren ?
Groetjes, Fabienne.
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Antw: Bulla en perioticum
Hoi Fabienne,
Ik ben denk ik zo'n 'gek'. Eens kijken of je kan helpen.
Foto 1: Dit zijn zijn waarschijnlijk bulla's van Delphinidae of Kentriodontidae. Deze bulla's lijken erg op elkaar. Daarom durf ik ze niet verder te determineren dan dit.
Foto 4: De meeste bulla behoren volgens mij ook tot de Delphinidae of Kentriodontidae. De meest achterste van links is een bulla van een Eurhinodelphinidae. De kleinste bulla die vooraan ligt herken ik niet.
Foto 5: Ik durf nog niets te zeggen over de perioticums. Daarvoor zou ik de boeken in moeten duiken.
Ik hoop dat je zo wat meer geholpen bent. Het zijn leuke vondsten w.o. het Ziphirostrum perioticum.
Gr,
Sander
[Bewerkt door SantanaFormatie op 26-03-2012 om 18:10 NL]
Ik ben denk ik zo'n 'gek'. Eens kijken of je kan helpen.
Foto 1: Dit zijn zijn waarschijnlijk bulla's van Delphinidae of Kentriodontidae. Deze bulla's lijken erg op elkaar. Daarom durf ik ze niet verder te determineren dan dit.
Foto 4: De meeste bulla behoren volgens mij ook tot de Delphinidae of Kentriodontidae. De meest achterste van links is een bulla van een Eurhinodelphinidae. De kleinste bulla die vooraan ligt herken ik niet.
Foto 5: Ik durf nog niets te zeggen over de perioticums. Daarvoor zou ik de boeken in moeten duiken.
Ik hoop dat je zo wat meer geholpen bent. Het zijn leuke vondsten w.o. het Ziphirostrum perioticum.
Gr,
Sander
[Bewerkt door SantanaFormatie op 26-03-2012 om 18:10 NL]
Keep searching because everything is never as it seems.