USPS

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
ziepe
Been thanked: 4 times
USPS

Bericht door ziepe » 26 mar 2012, 22:05

Ik ben niet echt het type dat fossielen (online) koopt maar deze kon ik echt niet laten liggen... Een ferm uit de kluiten gewassen matrix met daarin een goed bewaarde lepido,- ulo,- bothrodendron-achtige met 2 grote taklittekens. Voor de plantenverzamelaars onder ons de betere natte droom.

Dit dacht ik enkele maanden terug toen ik online dat fossiel tegen kwam, de handelaar was heel gul in het delen van vindplaats,- en andere informatie, er was wederzijds vertrouwen, dus de deal was al snel beklonken. De man, die leeft in de Verenigde Staten, vertelde me dat de bestelling op 10 dagen zeker in mijn bezit zou zijn. Dus, ik schrijf geld over, de goeie man doet het pakket vrijwel onmiddellijk op de post en ik wacht. En wacht. En wacht...

Na een kleine maand stuur ik de handelaar een mail met de vraag waar het pakket zou kunnen zijn, ik krijg een traceernummer en id terug, waarmee ik op de site van de USPS (United Stated Post Service) kan 'tracken' waar het pakket is. En wat blijkt? Het ligt ondertussen al meer dan een maand bij de douane in Brussel. (Was al na 6 dagen in België)

En hier begint de 'miserie'. Ik stuur een mail naar de douane met vraag wat ik moet doen om het pakket te laten vrijgeven. Dezelfde dag krijg ik een bericht van de douane terug met een copy/paste boodschap dat ze het niet weten en dat ik de post (BPost) moet aanschrijven. Dat doe ik dan. Een week later krijg ik een e-mail dat mijn pakket eerstdaags zal worden vrijgegeven. Dit is nu ook alweer 2 weken geleden.

Onderzoek online (vele fora) en rondvraag doen me concluderen dat pakketten over laten komen via USPS altijd problemen geeft aan én met de douane. Zowel in ons Belgenland als bij onze Noorderburen. Heeft iemand hier ook ervaring mee, en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Ziepe.

The earth has music for those who listen.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Re: USPS

Bericht door Frederik » 27 mar 2012, 12:29

Ik heb nèt hetzelfde voorgehad: pak ligt te verkommeren bij de douane zonder dat je op de hoogte wordt gesteld. Standaard voor usps pakketten, ze vinden dit de normaalste zaak van de wereld. Zelf beweerden ze bij de customs administration van DSV Air & Sea NV dat ze mij via brief op de hoogte gesteld hadden. Niets van gezien natuurlijk.
Ben ook telefonisch naar Bpost verwezen.

Ik heb de customs clearing kunnen bekomen door een mail te sturen naar DSV met kopie van factuur en de melding dat het voor 'privé doeleinden was'.

Je hebt mail met meer details, incl. het emailadres dat mij toendertijd naar de brave Kevin heeft geleid die mijn probleem na subtiel aandringen heeft opgelost.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 27 mar 2012, 19:05

Ik heb het ook al eens voorgehad met een roggeplaatje dat uit Amerika komt. Heb ook veel moeten rondbellen, naar de douane. Die zeiden eerst dat de inhoud verboden was, heb later eens teruggebeld. Die collega vertelde me toen dat er te weinig was betaald voor de verzending. Zo'n week later het pakje thuis gehad, en bij het afgeven moest ik nog zo'n 10euro afgeven.

Vreemd gedoe eigenlijk. Maar op het moment zelf was ik gewoon blij dat ik m'n pakje had gekregen. Blijven bellen dus zou ik zeggen! En een beetje geluk hebben met degene die aan de andere kant van de lijn zit...

Groetjes,

Gunther

jordyvanderbeek
Contacteer:

Bericht door jordyvanderbeek » 27 mar 2012, 19:18

Maar ook met normale post hoor. Mijn pakket met 1,3 kg. recente schelpen heeft van de 10 dagen verzend tijd 5 dagen bij de douane gelegen. Maar niks in beslag genomen gelukkig. Want alles wat ik kreeg mocht gewoon. En ze weten heus wel wat mag en niet hier in Nederland hoor.

Gr, Jordy

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 27 mar 2012, 20:55

zie hier een link over de VS waarin wordt geadviseerd om een claim in te dienen bij de verzekeraar om de zaak in beweging te krijgen http://www.thefossilforum.com/index.php ... msearch__1

Groet,

Niels

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 28 mar 2012, 15:54

*update*

Na wat heen-en-weer gemail ben ik het pakket vandaag gaan halen. Heeft heel wat voeten in de aarde gehad en ik mocht aan de vriendelijke mensen van de douane nog eens 40 euro 'opleggen'. Eind goed, al goed. We zullen hier een les uit trekken, een andere verzender dan USPS levert blijkbaar minder problemen op.

Thanks voor de tips iedereen.

Ziep.

The earth has music for those who listen.

Plaats reactie