Trivia's Mill
Antw: Antw: Antw: Antw: Trivia's Mill
@ Bram,stiek schreef:Hallo Bram,stiek schreef:Hallo Bram,Brammiej schreef:
En de verharde klei in de schelp (zie foto) daar is een stukje van onderzocht en gesteld kan worden dat hij vroeg mioceen is.
Ik denk dat je bedoelt vroeg laat mioceen.
Het oudste materiaal is in Mill ongeveer
11 1/2 miljoen jaar oud.
Groeten Hans
Deze onderste laag in Mill behoort toe aan het early middle Tortoniun.
Het jongere Tortoniun en Messinien zijn opgenomen in de 15 m. laag.
Hier bovenop ligt het vroegste plioceen.
Groeten Hans
Klopt dit volgens jou wat ik hierboven schrijf, of vind diegene die de klei uit jou gastropode heeft onderzocht dat het echt vroeg mioceen is.
Groeten Hans
Hans
Antw: Antw: Antw: Trivia's Mill
Hallo Bram,stiek schreef:Hallo Bram,Brammiej schreef:
En de verharde klei in de schelp (zie foto) daar is een stukje van onderzocht en gesteld kan worden dat hij vroeg mioceen is.
Ik denk dat je bedoelt vroeg laat mioceen.
Het oudste materiaal is in Mill ongeveer
11 1/2 miljoen jaar oud.
Groeten Hans
We hebben nog steeds geen uitsluitsel gekregen of de onderzoeker van de klei in de trivia nog steeds meent dat deze uit het onder mioceen komt.
Ikzelf ben van mening dat hij eerder uit het vroeg plioceen komt.
Dit omdat in het zand onder de 15 m laag (onderste deel van het bovenmioceen)
geen klei zit.
In de 15 m.laag zit hij ook niet dit omdat in deze laag niet veel van de schelpen is overgebleven.
In de vroeg pliocene zandlaag zitten daarintegen wel enkele klei lensen.
Groeten Hans
Hans
Antw: Trivia's Mill
Hoi Hans,
Ik krijg als antwoord dat de soort trivia niet in het Plioceen voorkwam en dat er dus 2 mogelijkheden zijn:
1) De trivia is juist gedetermineerd en de laag in Mill is ouder dan gedacht/of dieper(dit is denk ik het meest onwaarschijnlijk)
2) de Trivia is fout gedetermineerd.
Ik heb ze vorig weekend samen met enkele honderdtallen trivirosta species (recent)opgestuurd voor determinatie. Ik ben zeer benieuwd wat het is/wordt, want een plioceentje zou een nieuwe soort kunnen zijn
....*Niveria merlini*...
Groetjes Bram
Ik krijg als antwoord dat de soort trivia niet in het Plioceen voorkwam en dat er dus 2 mogelijkheden zijn:
1) De trivia is juist gedetermineerd en de laag in Mill is ouder dan gedacht/of dieper(dit is denk ik het meest onwaarschijnlijk)
2) de Trivia is fout gedetermineerd.
Ik heb ze vorig weekend samen met enkele honderdtallen trivirosta species (recent)opgestuurd voor determinatie. Ik ben zeer benieuwd wat het is/wordt, want een plioceentje zou een nieuwe soort kunnen zijn

Groetjes Bram
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Brammiej,ik begrijp het niet goed,Trivia testudinella is een Pliocene soort,en hij zou dan niet voorkomen in het Plioceen ??. GR
[Bewerkt door strandjutters op 29-03-2012 om 20:16 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 29-03-2012 om 20:16 NL]
strandjutters
- strandjutters
Hallo Brammiej,naar wie en wat is dit doorgestuurd ,als ik dit vragen mag.GR
strandjutters
Natuurlijk mag je dit vragen
Deze vragen had ik ook voor Dirk Fehse, ik heb hem daarom de trivia's toegestuurd. Hij zal proberen iets van de inhoud van de schelp te bekijken. Als ik een antwoord heb, zal ik dit posten 
Groetjes Bram

Groetjes Bram
- strandjutters
Hallo Brammiej,je begrijpt mijn vraag niet goed denk ik, ik zou graag weten wie de persoon is die zegt dat testudinella niet uit het Plioceen komt.GR Pascal
strandjutters
- strandjutters
Hallo Brammiej,ik heb bijna elke dag contackt met Frank ,via mail hij kan absoluut niet antwoorden op mijn 5500 trivia's,en er is niemand aanwezig voor dit moment die hier kan op antwoorden,ze willen mijn verzameling heel graag bekijken op het moment dat deze aan bod komen,met tegen dan de nodige experts,ik versta dan niet dat ze deze determinatie doen voor jou trivia,plus dat ze zeggen uit welke laag gij komt aan de bestaande klei,ook al wetende dat Hans er in geboren is,en hij het tegendeel bewijst.De woorden van Naturalis zijn voor mij genoeg als ik hoor van ,ik vermoed,dan weten we al hoe laat het is,ik vermoed is geen zekerheid denk ik.VR GR Pascal(Frank zal bij deze zeker geen uitspraak doen ,op de van jou gevonden Trivia,en das de reden dat hij zegt(ik vermoed);)
strandjutters
Hoi,
Ik heb van Frank geen emails ontvangen, alleen van zijn assistent/collega die mails beantwoord. Nu heb ik een nieuw email dat de 2 trivia's 2 soorten zouden zijn, terwijl ze 100% identiek aan elkaar zijn. Ik twijfel daarom ook sterk aan de deskundigheid op het gebied van trivia's, wat er rondloopt bij Naturalis.
Van Fehse heb ik bevestiging van ontvangst van de trivia's. Ze zijn heel aangekomen. (ook andere soorten, recent)
Daarnaast heeft hij verteld dat de Testudinella inderdaad in Piloceen voorkwam, maar hij dacht zelf Mioceen, fout gedacht dus, waarschijnlijk even snel gereageerd. Ik hoor binnenkort meer, hij heeft een expeditie naar Miocene zanden in Polen. Grotendeels nog onontdekt.
Fehse heeft diverse recente trivia's ontdekt en beschreven/ sommige herschreven. Hij is een expert op het gebied van Cypraeioidae en Velutinoidae. Ook komt dit jaar een nieuw deel van "Contributions to the knowlegde of triviidae" uit, het zal gaan over de Pusula's.
@ Pascal, Succes met je onderzoek, hopelijk mag je snel op bezoek bij Naturalis.
Groetjes Bram
Ik heb van Frank geen emails ontvangen, alleen van zijn assistent/collega die mails beantwoord. Nu heb ik een nieuw email dat de 2 trivia's 2 soorten zouden zijn, terwijl ze 100% identiek aan elkaar zijn. Ik twijfel daarom ook sterk aan de deskundigheid op het gebied van trivia's, wat er rondloopt bij Naturalis.
Van Fehse heb ik bevestiging van ontvangst van de trivia's. Ze zijn heel aangekomen. (ook andere soorten, recent)
Daarnaast heeft hij verteld dat de Testudinella inderdaad in Piloceen voorkwam, maar hij dacht zelf Mioceen, fout gedacht dus, waarschijnlijk even snel gereageerd. Ik hoor binnenkort meer, hij heeft een expeditie naar Miocene zanden in Polen. Grotendeels nog onontdekt.
Fehse heeft diverse recente trivia's ontdekt en beschreven/ sommige herschreven. Hij is een expert op het gebied van Cypraeioidae en Velutinoidae. Ook komt dit jaar een nieuw deel van "Contributions to the knowlegde of triviidae" uit, het zal gaan over de Pusula's.
@ Pascal, Succes met je onderzoek, hopelijk mag je snel op bezoek bij Naturalis.
Groetjes Bram