CBN 7-4-\\\\\\\\\\\\\\\'12
CBN 7-4-\\\\\\\\\\\\\\\'12

Gisteren ben ik nog eens naar de blanc-nez beweest; hier mijn leukste vondsten :
1,2 Beudanticeras subparandieri 6.5cm in pyriet
3 een fragment (7cm)van een Anahoplites? uit de P2 wat mijn meest intrigerende vondst is. F.Amedro vermeldt Anahoplites niet bij de gevonden fauna van de P2; het maakt het geslacht ouder dan ik dacht en ouder dan Hoplites die als voorouder beschoud wordt.
3 last-minute vondst, ik had net Pascal en zijn vrouw (strandjutters) ontmoet en was reeds op weg naar de bunker om naar de fossielenbeurs van Hardinghen te gaan. Toen zag ik een winding van deze Hypoturrelites uit het krijt steken. Met een flinke tik van mijn geologenhamer kwam hij los en ik was blij verrast dat er 5 windingen aanwezig zijn; hij meet 10cm.
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: CBN 7-4-\\\\\\\'12
Hallo Phil,ik had er ook één Turrelites,je heb waarschijnlijk de top van die van mij mee.Gr(Plaats zo een foto)
strandjutters
- strandjutters
Antw: CBN 7-4-\\\\\\\\\\\\\\\'12

Hallo Phil,bij deze hij meet ook 10 cm.Moet nog wat aan geprept worden.GR
strandjutters
mooie vondsten. @Phil en Pascal: op jullie foto's lijkt het alsof er evenveel knobbels zijn in de bovenste rij dan in de onderste rijen. Dat zou het Mariella maken, en niet Hypoturrilites.
mvg stijn
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

hij is nu uit de matrix en ik vind dat hij er reeds redelijk goed uit ziet. Ik dacht eerst ook Mariella maar er zit een klein verschil in het aantal knobbels en dacht aan Hypoturrilites mantelli; de afbeelding in de revisie van Orbigny lijkt er toch sprekend op
groetjes
philippe
- strandjutters