Schub Winterswijk ter determinatie
Schub Winterswijk ter determinatie
Hallo,
Ik ben afgelopen zaterdag voor het eerst naar de Steengroeve in Winterswijk geweest en ik vroeg me af waarvan deze schub afkomstig is. En is dit een leuke vondst of vindt men er ontzettend veel van?
Alvast bedankt!
Gr. Nik
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: Schub Winterswijk ter determinatie
He Nik,
Ik kan zo even niet zeggen wat het is, maar zou je er een maat indicatie naast kunnen leggen? Om welke afmetingen we praten is uiteraard wel handig...
Verder, zou je wat foto's kunnen maken van dichterbij het fossiel?
Ik kan zo even niet zeggen wat het is, maar zou je er een maat indicatie naast kunnen leggen? Om welke afmetingen we praten is uiteraard wel handig...
Verder, zou je wat foto's kunnen maken van dichterbij het fossiel?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
De foto doet mij eerder denken aan een bot(fragment) dan aan een schub. Winterswijkse schubben zijn bovendien qua kleur ook meestal donkerder (meer richting zwart).
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
Hallo, ik zal nog even een betere foto maken met de afmetingen erbij!
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Schub Winterswijk ter determinatie
Dat dacht ik dus ook. Schubben/vismateriaal is in Winterswijk toch vaak zwart glanzend van aanzicht.adekker schreef:
De foto doet mij eerder denken aan een bot(fragment) dan aan een schub. Winterswijkse schubben zijn bovendien qua kleur ook meestal donkerder (meer richting zwart).
Dit lijkt me meer botmateriaal, het vreemde alleen is dat het lijkt alsof het uit de schoteltjeslaag komt, dan zou een bot weer vrij zeldzaam zijn...immers is dat laag 9.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D