Knokke :Zoogdiertand en bot .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Knokke :Zoogdiertand en bot .

Hallo iedereen,ik had een dagje vrij vandaag,en wat is er leuker dan een strandwandeling,en nog wat vinden ook.Deze tand en het bot waren een deel van de vondsten,ook heb ik mijn eerste kleipijp gevonden,ik had het er nog over met Bram zijn moeder Trudy,ik vertelde haar dat ik dit nooit tegenkom in Knokke.GR
strandjutters
Antw: Knokke :Zoogdiertand en bot .
Hallo Pascal,
Het was leuk je gesproken te hebben
Ook leuk dat je meteen een kleipijp hebt gevonden!
Het botje is een sprongbeen (astragalus) van een klein rund of groot hert, dat is een erg lastig onderscheid.
Bij het kiesfragment neig ik naar onderkaakse neushoornkies. Dit vanwege de grootte (lange wortel) en het patroon op het kauwvlak. Zeker ben ik daar echter niet van, maar andere forumleden (Jerry?
) hebben er ook vast wel een mening over.
Groeten,
Bram
Het was leuk je gesproken te hebben

Het botje is een sprongbeen (astragalus) van een klein rund of groot hert, dat is een erg lastig onderscheid.
Bij het kiesfragment neig ik naar onderkaakse neushoornkies. Dit vanwege de grootte (lange wortel) en het patroon op het kauwvlak. Zeker ben ik daar echter niet van, maar andere forumleden (Jerry?

Groeten,
Bram
- strandjutters
Hallo Bram,ja leuk Hé die kleipijp,het is er ééntje met een gevlochten manden structuur,ik plaats hem even OFF TOPIC,misschien weet je moeder er iets meer over.GR
strandjutters
Antw: Antw: Knokke :Zoogdiertand en bot .
niks aan toe te voegenbram schreef:
Hallo Pascal,
Bij het kiesfragment neig ik naar onderkaakse neushoornkies. Dit vanwege de grootte (lange wortel) en het patroon op het kauwvlak. Zeker ben ik daar echter niet van,
Groeten,
Bram
Theo
- strandjutters
Hallo Bram en Theo,bedankt het is maar een fragment maar ben er blij mee.Nog een vraagje Theo,heb je weet van neushoornkiezen die gevonden zijn aan de Belgische kust.GR
strandjutters
Wij hebben in ons Heist een (bijna) 50 meter hoge "berg".Ik moet eerlijk bekennen ik ben niet bekend aan onze kust
Theo
- strandjutters
Hallo Theo,ik dacht dat je met de Hona,een of ander weet had van vondsten aan de kust.Gr Pascal
strandjutters
- DragonSearcher
Ik heb ook niets meer aan Bram toe te voegen, prima determinaties 
Gr Jerry

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Antw: Antw: Knokke :Zoogdiertand en bot .
strandjutters schreef:
Hallo Theo,ik dacht dat je met de Hona,een of ander weet had van vondsten aan de kust.Gr Pascal
Hona is een vereniging net als BVP en tellus meer een zeer brede visie op fossielen en mineralen.
Vrijdag stel ik daar de botten van Mammoet,neushoorn en roofdier ten toon die ik in mijn verzameling heb.
Ik zelf heb geen weet van vondsten ergens in Belgie aan de kust.
http://www.hona.be/
Je kan bij de visserschepen van Breskens eens navragen,zij brengen geregeld botten aan wal.
Theo