Knokke : Ostrea ventilabrum ?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Knokke : Ostrea ventilabrum ?

Hallo Lex,het is waarschijnlijk dit oestertje dat je bedoelt,ik heb er van een paar uit mijn verzameling een foto gemaakt.Gr Pascal.(zijn allemaal verschillende)
strandjutters
Antw: Knokke : Ostrea ventilabrum ?
Pascal, ik denk inderdaad allemaal O. ventilabrum, alleen die tweede weet ik niet zeker. Qua vorm doet de schelp me denken aan O. multicostata, bekend van onder meer ´Egem´.
Met die nieuwsbrief van Naturalis kom je er wel uit.
Lex
Met die nieuwsbrief van Naturalis kom je er wel uit.
Lex
- strandjutters
- strandjutters
Antw: Knokke : Ostrea ventilabrum ?
Hallo Lex,het is niet omdat Frederik denkt dat ik alles naar Naturalis opstuur dat het ook zo is,als het zo is vermeld ik dat wel zelf ,ik heb daar niemand voor nodig.Ik heb deze oester geplaatst omdat ik hem vreemd vond,en Spongebob kwam met het idee van,wat terecht is.Dank zij jou antwoord ben ik beginnen zoeken in de richting van deze oester,en nu ben ik bijna zeker van dat het deze soort betreft,ik vind hier namelijk veel Eoceen spul.Het is dus met andere woorden jouw schuld dat ik nu de naam weet,en door niemand anders,bedankt Lex.GR Pascal(Hallo Lex,ik vind hier op deze plaats een veelvoud van verschillende oesters,ik plaats ze niet omdat ik er voordien ook geen reactie's op kreeg,het is op deze plaats,klein maar fijn ,een paradijs voor oester verzamelaars.ik heb er een bak van.GR)
[Bewerkt door strandjutters op 06-05-2012 om 00:58 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 06-05-2012 om 00:58 NL]
strandjutters