Mosa saurus tanden met kartels??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Arno
Antw: Antw: Antw: Mosa saurus tanden met kartels??

Bericht door Arno » 10 mei 2012, 23:31

toch even nog eens goed uitvergroot en bekeken , Je hebt nml al een erg gedetaileerde foto ervan gemaakt zodat die kartels veel meer naar voren komen . Dus ik volg je mening nu wel . Maar mijn keuze zou zijn .Dat ik hem iets meer vrij zou leggen .

gr arno

fossiel-hunter Arno

Arno
Antw: Antw: Antw: Antw: Mosa saurus tanden met kartels??

Bericht door Arno » 10 mei 2012, 23:38

Absoluut geen knutselwerk. (Fake) En deze contact zal nimmer zoiets aankopen . Voor de verkoop...

fossiel-hunter Arno

Arno
Antw: Antw: Mosa saurus tanden met kartels??

Bericht door Arno » 10 mei 2012, 23:53

plikona schreef:
Goed, als jullie zo zeker zijn van de verkoper, hou ik het dan op een éénmalige kruising tussen een platecarpus en een prognathodon... ;)
Alle, en ik herhaal nogmaals, alle vervangtanden van mosa's hebben kartels, sommigen heel duidelijk, anderen pas te zien onder microscoop.
Hoi Plikona,

geef u ook gelijk hoor. Daarom zei ik al dat ik minimale kartels zie aan de znijranden maar welals ze heel erg uitvergroot zijn .
Die van Erik waren zo duidelijk en groot dat ik toch twijfelde hierbij .Of het fake is of niet ok daarover kunnen we lang discusieren.

Ik heb daar in het verleden stukken uit de grond zien komen daar zaten bv schildpad botten met mosa botten gewoon door elkaar en ook de diversiteit met de verschillende tanden en wervels was een must om te zien .

fossiel-hunter Arno

erik m
Been thanked: 1 time
Antw: Mosa saurus tanden met kartels??

Bericht door erik m » 11 mei 2012, 00:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je een groot stuk matrix met van alles en nog wat er in dit grote stuk is jammer genoeg uit elkaar gehaald om de stukken beter te kunnen verkopen (dit wist ik dus niet toen ik de twee eerste stukken al gekocht had ik kreeg later pas deze foto te zien van het grote stuk)
Als je goed kijkt dan zie je dat alle stukken terug zijn te vinden in het grote stuk matrix.

Arno heeft het hier ook al over gehad,

Ik heb daar in het verleden stukken uit de grond zien komen daar zaten bv schildpad botten met mosa botten gewoon door elkaar en ook de diversiteit met de verschillende tanden en wervels was een must om te zien

E.J.

erik m

Bericht door erik m » 11 mei 2012, 01:08

Afbeelding

Tussen de markeringen kun je de stukken terug vinden

E.J.

Arno

Bericht door Arno » 11 mei 2012, 09:40

dan zit ik met een biologisch probleem...

Plikona,

Mits een en ander zou kloppen natuurlijk!!!. Ga ik volledig met u mee in deze stelling
Zeer intresante uitleg van een expert is altijd welkom .

Twijfel sterk dat hieraan is geknoeid .
Maar ik zal zorgen dat ik meer kom te weten over dat stuk ok..

GR Arno

[Bewerkt door Arno op 11-05-2012 om 08:56 NL]

[Bewerkt door Arno op 11-05-2012 om 09:00 NL]

fossiel-hunter Arno

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 11 mei 2012, 10:25

Best wel interessant. Ik kan de redenering van Plikona best wel volgen: op de foto's lijkt er een evident morfologische verschil tussen de hoofdkroon en de kroon van de vervangtand (over het 'kiemtandje' oid dat schijnbaar als derde in rij komt piepen spreek ik me niet uit), op z'n minst opvallend genoeg om eens goed naar te kijken.
Dat er een puntje op de rechter kroon (1ste foto) zou zijn bijgezet vind ik minder goed terug op deze foto's.

Om te beginnen voegt een discussie over de reputatie van de handelaar/contact niet bijzonder veel toe aan deze discussie. Moeilijk verifieerbaar voor wie hier deelneemt, en weinig objectief.

Dat het stuk voor het overgrote deel 'authentiek' is lijkt me vrijwel evident. Het is geen composiet puzzel in artificiële matrix.
Het is natuurlijk altijd een beetje onder voorbehoud als je het stuk niet in de hand hebt, maar het subtiele kleur- en textuurverschil van de matrix tussen de wortel en de vervangtand, vooral naar de punt van de vervangtand toe, intrigeert me. Ik zou voor dit kleine stukje op z'n minst controleren of het niet gaat om een gecementeerde composietmatrix. Op basis van de foto's zou je kunnen vermoeden dat de vervangtand mogelijk is bijgezet.

Ik hoop dat ik me voldoende voorzichtig uitdruk. :D

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

erik m

Bericht door erik m » 11 mei 2012, 10:33

Even nog dit het kiemtandje is te voorschijn gekomen met het schoonmaken van het stuk.

E.J.

erik m

Bericht door erik m » 11 mei 2012, 10:40

erik m schreef:
Even nog dit het kiemtandje is te voorschijn gekomen met het schoonmaken van het stuk.
Zie foto met zwarte achtergrond.

E.J.

erik m

Bericht door erik m » 11 mei 2012, 10:43

Oja en het kleur verschil kan liggen aan het lamp licht van mijn microscoop(is geen grote lamp geweest)en de focus met bewerken van de foto was niet de hele grote tand maar juist de twee kleintjes.

E.J.

Plaats reactie