Onbekent tandje
Onbekent tandje

Wie kan mij vertellen wat dit voor een tandje is. Komt uit het Plioceen(Lochem)
Het is het eerste kleine tandje van dit model, ca. 1mm, dat ik vond na vele
kilo,s fijn materiaal te hebben doorworsteld. Ben beniewd. Gr.Ben
0000000000
Antw: Onbekent tandje
Kan me natuurlijk vergissen maar ik zie hier eerder een krabbevingertje in dan een tandje
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Scherven,dit is volgens mij ook het bovenste stukje van de krabbeschaar.GR
strandjutters
Antw: Antw: Onbekent tandje
Hoi, ik denk toch dat je vergist. het materiaal is wel degelijk tandje (ca.1mm), krabbenschaar topjes hebben een andere materie.brachino schreef:
Kan me natuurlijk vergissen maar ik zie hier eerder een krabbevingertje in dan een tandje
Gr.Ben
0000000000
Hoi, het is wel degelijk tandmateriaal, krabbenschaar topjes zien er heel anders uit. Ik heb er genoeg in mijn colletie. bedankt, Gr.Benstrandjutters schreef:
Hallo Scherven,dit is volgens mij ook het bovenste stukje van de krabbeschaar.GR
0000000000
Schereven,
Dat is gewoon een vissetand, je ziet die wel vaker soms is de tip afgebroken(gesplitst) en dan verweerd, som zie je ze dus heel, maar ongeveer dezelfde constructie.
Staan voorbeelden bij vissen op forum, onder indet, dacht Pycnodonte?
Duys
Dat is gewoon een vissetand, je ziet die wel vaker soms is de tip afgebroken(gesplitst) en dan verweerd, som zie je ze dus heel, maar ongeveer dezelfde constructie.
Duys
Hallo Duys, ben blij dat je er een tandje in ziet. Alleen Pycnodonte is een Ostrea soort. Pycnodus is een been vis. In foto van Ed Coenders staan er enkele afgebeeld alleen zijn ze niet gedetermineerd. Deze Pycnodusen hebben tanden en maalkiesjes zag ik op internet.Duys schreef:
Schereven,
Duys
In elk geval heb ik een naam. bedankt dat je me op het goede spoor hebt gezet. Gr.Ben
0000000000
Scherven,
Pycnodus,maar er zijn tientallen van die tandjes en vissen, ik gaf de naam om een idee van visgrootte te geven,
Pycnodus, inderdaad.
Duys
Pycnodus,maar er zijn tientallen van die tandjes en vissen, ik gaf de naam om een idee van visgrootte te geven,
Pycnodus, inderdaad.
Duys
Hallo Ben,
Dit tandje behoort toe aan de zeebrasem.
Deze komen veelvuldig voor in de laat miocene afzettingen van Liessel.
Groeten Hans
Groeten Hans
Hans
hallo Hans, ik was al aan het googlen geweest en kwam op een zeebaars Epinephelus spec. Zet beide nog even in de wachtkamer.stiek schreef:
Hallo Ben,
Groeten Hans
Bedankt, Gr.Ben
0000000000