Lapis Lazuli (voor Keitje).
Lapis Lazuli (voor Keitje).
Zoals ik laatst al eventjes aangaf, was ik bezig met het zagen van Lapis Lazuli om die later te bewerken. Ondertussen zijn de eerste 4 stenen gereed. Het zijn 1 hangersteen, 1 ringsteen en 2 oorhangerstenen geworden. Het resultaat wilde ik je niet onthouden, dus hierbij de foto's van het viertal.
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
Re: Lapis Lazuli (voor Keitje).
Ja, die zijn mooi geslepen! Ik heb er een geslepen, maar die is wel mooi maar niet goed, hij heeft facetten.
Maar ik heb een beetje pech gehad. Ik had een Inland Swaptop gekocht. Eerst ging het waterreservoir kapot, toen de moter, toen kreeg ik een motor die al direct niet goed was, en de derde motor gaf na korte tijd ook de geest... Nu staat de machine ingepakt om terug te brengen naar MTN en ben ik aan het twijfelen of ik een dure Lortone ga kopen. In de tussentijd ben ik wat aan het klungelen met een dremel. Lukt wel, een heel klein beetje....
Maar ik heb een beetje pech gehad. Ik had een Inland Swaptop gekocht. Eerst ging het waterreservoir kapot, toen de moter, toen kreeg ik een motor die al direct niet goed was, en de derde motor gaf na korte tijd ook de geest... Nu staat de machine ingepakt om terug te brengen naar MTN en ben ik aan het twijfelen of ik een dure Lortone ga kopen. In de tussentijd ben ik wat aan het klungelen met een dremel. Lukt wel, een heel klein beetje....
Mijn stenen slijp ik op een Lortone-machine. Wel steeds wisselen van slijpschijven, wat een beetje onhandig is, maar voor de rest is de machine zeer betrouwbaar. Ik ben helaas niet bekend met een Inland Swaptop.
Erg jammer dat je zoveel pech hebt met het motorgedeelte.
Zelf slijp ik met "ouderwetse" carborundum-slijpstenen, die ik koop in Idar-Oberstein. Daar bestel ook trouwens ook mijn polijstpoeders (iets goedkoper dan bij MTN) en mijn bellcaps en stiftjes voor geboorde gaatjes. Een Dremel heb ik ook. Die gebruik ik om gaatjes te boren in kralen en soms ook hangers met een afgedankt diamantboortje van de tandarts. Werkt prima!
Als je wilt, zou je eens kunnen kijken bij de firma waar ik mijn meeste benodigdheden vandaan haal: http://www.ottoeigner.de/. Zeker niet goedkoop, maar wel erg goed en betrouwbaar! En wat ze niet hebben op hun site, kun je hen gewoon even per mail vragen (zoals de bellcaps en de stiften).
Erg jammer dat je zoveel pech hebt met het motorgedeelte.
Zelf slijp ik met "ouderwetse" carborundum-slijpstenen, die ik koop in Idar-Oberstein. Daar bestel ook trouwens ook mijn polijstpoeders (iets goedkoper dan bij MTN) en mijn bellcaps en stiftjes voor geboorde gaatjes. Een Dremel heb ik ook. Die gebruik ik om gaatjes te boren in kralen en soms ook hangers met een afgedankt diamantboortje van de tandarts. Werkt prima!
Als je wilt, zou je eens kunnen kijken bij de firma waar ik mijn meeste benodigdheden vandaan haal: http://www.ottoeigner.de/. Zeker niet goedkoop, maar wel erg goed en betrouwbaar! En wat ze niet hebben op hun site, kun je hen gewoon even per mail vragen (zoals de bellcaps en de stiften).
Dank je. Ik zal het eens bestuderen. Weet je ook iets van de verzendkosten naar Nederland?
Momenteel heb ik toevallig iets in bestelling bij deze firma. Een slijpschijf, twee slijpbanden en een paar zilveren stiften voor zelfgeboorde gaatjes. Al met al ongeveer 2,5 kilo. Dat zal aan verzendkosten ongeveer €7,50 zijn.
[Bewerkt door adekker op 03-06-2012 om 18:02 NL]
[Bewerkt door adekker op 03-06-2012 om 18:02 NL]
Het pakketje is inmiddels binnen. De totale verzendkosten bedroegen €13,-