help me mensen (nogmaal)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: help me mensen (nogmaal)
Hallo Phil,als ik hem ooit wegdoe is ie voor jou ,dat weet je toch.GR Pascal en Bieke(misschien kun je hem wel bewaren voor mij,das toch ook al wat)
[Bewerkt door strandjutters op 13-06-2012 om 23:36 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 13-06-2012 om 23:36 NL]
strandjutters
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: help me mensen (nogmaal)
bij dergelijke trilobieten verhoogt de prijs door de kosten van het prepareren, als je dit zelf kan zoals Frederik doet speelt de tijd die je er in steekt niet zo'n rol,het is een hobby, in de handel vormt dit het grootste deel van de prijsarchaeopteryx schreef:
Bijvoorbeeld 1 Psychopyge elegans punt gaaf ruilen voor 1 Acanthoceras Rhotomagense
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- archaeopteryx
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: help me mensen (nogmaal)
Het preppen kan de kosten niet verhogen want net zoals het zoeken en verzamelen naar fossielen behoort ook het preppen toe aan de hobby en dat is geen betaald werk.phil schreef:bij dergelijke trilobieten verhoogt de prijs door de kosten van het prepareren, als je dit zelf kan zoals Frederik doet speelt de tijd die je er in steekt niet zo'n rol,het is een hobby, in de handel vormt dit het grootste deel van de prijsarchaeopteryx schreef:
Bijvoorbeeld 1 Psychopyge elegans punt gaaf ruilen voor 1 Acanthoceras Rhotomagense
groetjes
Zoals je zelf al aangeeft.
En ammonieten van cbn moeten toch ook uit het matrix geprept worden?
Dus het werk blijft het zelfde.
Ik heb het hier dan ook niet over handel maar gewoon over het ruilen met een mede hobbyist.
En hoe leg je die over die haaien tanden dan uit.Geen prepwerk?
Bijvoorbeeld 1 puntgave Carcharodon Carcharias uit chili ruilen voor 1 puntgave Striatolamia macrota van de kaloot of Cadzand.
[Bewerkt door archaeopteryx op 14-06-2012 om 16:07 NL]
[Bewerkt door archaeopteryx op 14-06-2012 om 16:08 NL]
life is like a fossil.hard like rock.
zoals ik reeds zei kunnen fossielen een finantiële waarde hebben en deze wordt bepaald door vraag en aanbod. Bij ruilen wordt meestal naar een gelijke waarde gestreefd, je kan je fossielen ook gewoon weggevenv zoals strandjutters maar zo zijn er niet veel
groetjes
groetjes
philippe
Kan mij nog herinneren dat wij vroeger aan zee schelpjes verkochten, denk Epitoniums, die werden dan op een handdoek gelegd en verkocht voor ?, 5Frank denk ik(als het zoveel was), kon je er snoep of zo met kopen.
Lang, lang geleden!
Duys
Lang, lang geleden!
Duys