Gezocht:: slijpbare (half-)edelstenen.
Gezocht:: slijpbare (half-)edelstenen.
Het viel mij op dat er weinig mensen zijn die op beursen goed slijpbare (half-)edelstenen te koop aanbieden. En dan nog is de keuze meestal zeer beperkt en het materiaal van matige tot slechte kwaliteit.
Wie kan mij helpen aan goed materiaal tegen een redelijke prijs? Ik wil er cabochons en evt. hangers van kunnen slijpen.
Gezocht wordt bv. Malachiet, Chrysocolla, Citrien, Amethyst, Rutielkwarts, Amazoniet, Smaragd, Turkoois, Tourmalijnkwarts, Topaas, Lapis, Rhodoniet, Rhodochrosiet, Opaal enz. Het mogen ook afval- of overgebleven zaagstukken zijn, zolang ik er nog maar iets leuks uit zou kunnen slijpen.
Geen Jaspis, Bergkristal, Sodaliet of Agaat, want die heb ik nog voldoende.
[Bewerkt door adekker op 09-06-2012 om 15:22 NL]
Wie kan mij helpen aan goed materiaal tegen een redelijke prijs? Ik wil er cabochons en evt. hangers van kunnen slijpen.
Gezocht wordt bv. Malachiet, Chrysocolla, Citrien, Amethyst, Rutielkwarts, Amazoniet, Smaragd, Turkoois, Tourmalijnkwarts, Topaas, Lapis, Rhodoniet, Rhodochrosiet, Opaal enz. Het mogen ook afval- of overgebleven zaagstukken zijn, zolang ik er nog maar iets leuks uit zou kunnen slijpen.
Geen Jaspis, Bergkristal, Sodaliet of Agaat, want die heb ik nog voldoende.
[Bewerkt door adekker op 09-06-2012 om 15:22 NL]
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
Re: Gezocht:: slijpbare (half-)edelstenen.
hallo,
Ik weet mischien wel iets. Kijk eens als je er toevallig in de buurt bent bij het Transferium (Bezoekerscentrum)Nunspeet.
Het is niet veel bijzonders, maar toch kun je er goedkoop redelijke mineralen krijgen.
Niet veel soorten maar toch. Een blok amethist (Slijpbaar) van +/- 7 cm. voor maar €2. Dat is toch niet heel veel geld.
Ik weet niet of het iets is maar toch.
Sander Rekers
[Bewerkt door sander102 op 16-06-2012 om 18:23 NL]
Ik weet mischien wel iets. Kijk eens als je er toevallig in de buurt bent bij het Transferium (Bezoekerscentrum)Nunspeet.
Het is niet veel bijzonders, maar toch kun je er goedkoop redelijke mineralen krijgen.
Niet veel soorten maar toch. Een blok amethist (Slijpbaar) van +/- 7 cm. voor maar €2. Dat is toch niet heel veel geld.
Ik weet niet of het iets is maar toch.
Sander Rekers
[Bewerkt door sander102 op 16-06-2012 om 18:23 NL]
Hartelijk dank voor je reactie!
Als ik daar eens in de buurt kom, zal ik zeker even een kijkje nemen.
Probleem is vaak dat er wel materiaal te koop is (en ook nog wel tegen redelijke prijzen), maar dat de kwaliteit erg ondermaats is. Zelfs de laatste keer dat ik in Idar-Oberstein op zoek was naar slijpbare stenen waren ze of heel erg slecht of vrijwel onbetaalbaar. Ook slijpbare Amethyst was zo goed als niet verkrijgbaar. Wel voldoende en laaggeprijsde Amethystkwarts, maar die zocht ik niet. Ik zoek de heldere, donkergekleurde Amethyst.
Het was zelfs al lastig om een redelijke Kantagaat (zie foto) aan te schaffen. Is wel gelukt, maar ik heb wel eens betere gehad.
In het gebied waar ik werk komen ontsluitingen van kwarts met daarin tourmalijn voor. Verwacht absoluut geen hoogwaardige stukken: de tourmalijn is klein en vormt geen mooie naaldstructuur, en de kwarts bevat vaak verontreinigingen. Verder komt in het gebied ook (licht) blauwe kwarts voor. Indien interesse kan ik wel eens voor je rondkijken, maar geduld in deze is absoluut een schone zaak.
Groet, Camiel
[Bewerkt door Camiel op 21-06-2012 om 06:23 NL]
Groet, Camiel
“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928
Re: Re: Gezocht:: slijpbare (half-)edelstenen.
Ik heb zeker wel interesse en houd me van harte aanbevolen! Als het je lukt om enkele (redelijk) bruikbare stukken te vinden, zul je mij er een groot plezier mee doen. Graag verneem ik tegen die tijd wat de kosten zullen bedragen (voor niets gaat immers de zon op). Indien je het tegen die tijd op prijs zou stellen, kan ik evt. ook voor jou dan wel enkele exemplaren van deze stenen slijpen. Maar voorlopig zal ik geduldig afwachten in hoever je erin zult slagen wat geschikt materiaal te vinden.Camiel schreef:
In het gebied waar ik werk komen ontsluitingen van kwarts met daarin tourmalijn voor. Verwacht absoluut geen hoogwaardige stukken: de tourmalijn is klein en vormt geen mooie naaldstructuur, en de kwarts bevat vaak verontreinigingen. Verder komt in het gebied ook (licht) blauwe kwarts voor. Indien interesse kan ik wel eens voor je rondkijken, maar geduld in deze is absoluut een schone zaak.
Groet, Camiel
Groet, André.