Dijbeen mens
Dijbeen mens
Tijdje geleden tijdens een wandeling op een Waalstrand bij Nijmegen een menselijk dijbeen gevonden. Ziet er oud uit (zie foto`s) dus denken niet dat het om een recent iets gaat, maar moeten we dit toch melden?
We zijn wel heel benieuwd hoe oud het bot ongeveer zal zijn. Is er een manier om daar achter te komen?
Antw: Dijbeen mens
Kleur zegt niet zoveel. Dat is afhankelijk van de sedimenten waarin het heeft gelegen. Als het lichter wordt bij het opdrogen zou het al een aanwijzing kunnen zijn dat het recent is. Vlammetje erbij en ruiken of er een geur afkomt is een andere manier. Maar ja, als het recent is ben je dus deels een recent overledene aan het cremeren... Is het zwaarder dan verwacht?
Zonder al te luguber willen doen, als ik over een bot aan de Waal bij Nijmegen hoor moet ik direct aan a bridge too far denken met dat Poolse regiment dat de Waal over probeerde te steken. Er is natuurlijk wel het een en ander gebeurd daar in 1944...
Zonder al te luguber willen doen, als ik over een bot aan de Waal bij Nijmegen hoor moet ik direct aan a bridge too far denken met dat Poolse regiment dat de Waal over probeerde te steken. Er is natuurlijk wel het een en ander gebeurd daar in 1944...
The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
-David Bowie-
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dit is niet de eerste keer dat een menselijk bot op dit forum opduikt, als je de zoekfunctie gebruikt kan je nog eea terugvinden.
Als ik me niet vergis dien je in principe sowieso de politie op de hoogte te brengen bij de vondst van menselijke resten. Als blijkt dat deze oud zijn zal men daar niet veel mee doen. Het is niet verboden dit soort zaken te bezitten.
Als ik me niet vergis dien je in principe sowieso de politie op de hoogte te brengen bij de vondst van menselijke resten. Als blijkt dat deze oud zijn zal men daar niet veel mee doen. Het is niet verboden dit soort zaken te bezitten.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
die polen staken niet de waal over, maar de rijn(en het waren niet alleen de polen die die river hebben overgestoken), en later stak de hele 1e airborne divisie vanaf oosterbeek de rijn over naar de andere kant, in het kader van evacuatie. de waal werd wel overgestoken, maar dat was door de 82nd airborne divisie. (moest dit schrijven als zijnde zeer geinteresseert in WOII)
Gr,
Sander
Gr,
Sander
Het is een bot,oorsprong zal niet meer te achterhalen zijn.Het kan van een crimineel feit zijn ,maar even zeer oorlogsslachtoffer.Vroeger gaf ik ze allemaal weg nu bewaar ik er een paar om aan te tonen hoe een bros, zwak gestel dat wij hebben.Ik vind als je er niet mee begint te gooien en een beetje met respect behandeld dat ze in je kollectie kan blijven.
We zijn ook maar zoogdieren op de groene planeet en we zijn met veel te veel.
We zijn ook maar zoogdieren op de groene planeet en we zijn met veel te veel.
Theo
Weet ik niet Theo. Als er DNA uit kan worden gehaald kun je misschien een vermissing oplossen of de nabestaanden van een vermiste oorlogsslachtoffer iets wijzer maken. Misschien ver gezocht, maar je weet maar nooit.
-David Bowie-
-David Bowie-
Antw: Antw: Dijbeen mens
Bedankt voor de correctie. Als wetenschapper hoor ik te fact-checken.masteroffossiles schreef:
die polen staken niet de waal over, maar de rijn(en het waren niet alleen de polen die die river hebben overgestoken), en later stak de hele 1e airborne divisie vanaf oosterbeek de rijn over naar de andere kant, in het kader van evacuatie. de waal werd wel overgestoken, maar dat was door de 82nd airborne divisie. (moest dit schrijven als zijnde zeer geinteresseert in WOII)
Gr,
Sander
-David Bowie-
-David Bowie-
-
- Been thanked: 45 times
Hallo,
Ik ben het met Theo eens. Menselijke resten kunnen indien je ze met respect behandeld gewoon in de collectie worden opgenomen als vergelijkingsmateriaal. Verse beenderen zal je altijd aan moeten geven. Het voorstel om er een vlammetje bij te houden gaat niet op want de meeste Pleistocene beenderen bevatten nog collageen en stinken ook als je er een vlammetje bijhoudt of er een stukje afzaagt voor onderzoek. Mijn vrouw zegt dat ik alleen buiten monsters mag afzagen.
Ik ben het met Theo eens. Menselijke resten kunnen indien je ze met respect behandeld gewoon in de collectie worden opgenomen als vergelijkingsmateriaal. Verse beenderen zal je altijd aan moeten geven. Het voorstel om er een vlammetje bij te houden gaat niet op want de meeste Pleistocene beenderen bevatten nog collageen en stinken ook als je er een vlammetje bijhoudt of er een stukje afzaagt voor onderzoek. Mijn vrouw zegt dat ik alleen buiten monsters mag afzagen.
Charlie
- Skyraider3D
- Contacteer:
Da's wel een bizarre vonst. Kan inderdaad best WO2 zijn.
http://www.guardian.co.uk/world/2009/ja ... german-war
Zou ik zeker melden.
[Bewerkt door Skyraider3D op 24-06-2012 om 02:15 NL]
http://www.guardian.co.uk/world/2009/ja ... german-war
Zou ik zeker melden.
[Bewerkt door Skyraider3D op 24-06-2012 om 02:15 NL]
[url=http://www.aviationart.aero]AviationArt.aero[/url]