Wie kan mij helpen?

Discussieer hier over mineralen in het algemeen
Plaats reactie
Muizzy
Wie kan mij helpen?

Bericht door Muizzy » 24 jun 2012, 14:40

Ik ben al jaren fan van Zwitserland en we proberen toch minimaal eens per jaar te gaan. Het eerste jaar vond ik wat mooie, glitterende stenen die ik mee naar huis nam.. Elke keer werd dit meer.. Vorige maand zijn we met zo'n 60 kilo aan gevonden stenen naar huis gegaan.
Veel verstand heb ik er niet van, als het maar glinstert. En een voorwaarde is, dat ik het zelf moet vinden.. Ik koop niets. Nu heb ik na al die jaren zoveel stenen verzameld, dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik ermee moet doen. Mijn vriend wil ze niet in huis hebben . Nu staat een deel in een mandje buiten. Maar dat vind ik zonde, ze zijn zo mooi! Heeft iemand een creatief idee, wat ik misschien ermee kan doen?

Muizzy
Re: Wie kan mij helpen?

Bericht door Muizzy » 24 jun 2012, 15:08

Afbeelding

Hier een voorbeeldje..

adekker
Contacteer:
Re: Wie kan mij helpen?

Bericht door adekker » 24 jun 2012, 17:41

Welkom op dit forum!
De meeste mensen beginnen op deze wijze met het verzamelen van stenen. Men neemt ze mee, omdat ze zo mooi gekleurd zijn, prachtig glimmen of zo prettig rond en glad zijn. En voor ze er erg in hebben, liggen er al snel heel wat kilootjes thuis.
Jouw foto toont een breccieuze kwartsiet met mica (glimmer). Deze zijn in de Alpen zeer algemeen aan te treffen en zijn vooral in het zonlicht erg aantrekkelijk. Al naar gelang hun samenstelling en ontstaanswijze kunnen ze ook kwartskristallen (Bergkristal of Rookkwarts) en Granaten bevatten. Misschien heb je er hiervan zelfs wel een aantal in je meegebrachte stenen.
Aangezien je ze niet thuis een mooi plaatsje mag geven, is het misschien een idee om ze een plek in de tuin te geven, ze te gebruiken als vijverrand of er een BBQ van op te metselen? Wie weet heb je een oprit en zou je deze daar langs kunnen leggen als versiering?

[Bewerkt door adekker op 24-06-2012 om 16:47 NL]

Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

Plaats reactie