Bestaan er fossielen van kwallen?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
ROAB
Antw: Antw: Bestaan er fossielen van kwallen?

Bericht door ROAB » 03 jul 2012, 21:25

Duys schreef:
Bestaan er fossielen van kwallen?

Er zijn soms mooie fossielen van kwallen, wou er overlaatst een ruilen uit het oligoceen, http://tempsjadis.kazeo.com/oligoc%C3%A ... 54520.html ergens onderaan de pagina, deze zijn maar rond de paar cm.
Duys
Duys: in die link van je staan geopaliseerde gastropoden (Helix ramondi) iemand enig idee waar ik er zo één zou kunnen kopen? (die zijn namelijk waanzinnig mooi)

ROAB
Antw: Bestaan er fossielen van kwallen?

Bericht door ROAB » 03 jul 2012, 21:31

Ter aanvulling vanaf een franse site:

Helix Ramondi land snail epigenised in blue lussatite on matrix. Really rare transformation described by Lacroix and Lecoq in the mid 19th century.

Ze vangen ook hele mooie prijzen, wordt maar even een vakantie plannen richting Puy de Dôme :p

(sorry voor de thread verstoring, ik ga wel weer verder kwijlen buiten deze thread)

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 03 jul 2012, 21:43

ROAB,
De eigenaar van de site wil altijd wel iets ruilen, dacht dat hij ook die Helixen ruilt.
Op het moment zoekt hij botten en zeelelies maar er is altijd wel wat ruimte voor nieuwe dingen.
Duys

[Bewerkt door Duys op 03-07-2012 om 20:44 NL]

ROAB
Antw: Antw: Bestaan er fossielen van kwallen?

Bericht door ROAB » 03 jul 2012, 21:48

Duys schreef:
ROAB,
De eigenaar van de site wil altijd wel iets ruilen, dacht dat hij ook die Helixen ruilt.
Op het moment zoekt hij botten en zeelelies maar er is altijd wel wat ruimte voor nieuwe dingen.
Duys
:O Weet je toevallig of hij engels spreekt? Mijn frans is namelijk.. hmm.. niet bestaand ;)

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 03 jul 2012, 21:50

Ja,
Duys

Wilson McPhee

Bericht door Wilson McPhee » 09 jul 2012, 19:05

Afbeelding

Vele jaren geleden - ik denk in 1996 - bezocht ik de geologie afdeling van het Hunterian museum in Glasgow. Ik trof een kleine tentoonstelling aan over fossiele kwallen uit de omgeving. Hierdoor gefascineerd vroeg ik aan een museummedewerker naar de vindplaats. Die wilde hiij echter niet geven vanwege de grote wetenschappelijke waarde en twee lieden, w.o. de assistent conservator, waren met een onderzoek bezig. Via via kwam ik toch op de plek en vond zelf een aantal exemplarem.
Geen idee of het om 'echte'fossiele kwallen gaat en of het ooit tot een publicatie is gekomen weet ik ook niet.
Diameter van die dingen +/- 3- 15 cm. De ontsluiting is Onder-Carboon gedateerd. groet,

Wilson

Plaats reactie