Het grote Isurus retroflexus topic
Antw: Het grote Isurus retroflexus topic
Hallo Allemaal,
Dit zijn mijn retroflexussen uit Mill.
I het laat mioceen een zeldzame verschijning.
Groeten Hans
Hans
Hierbij nog een fraaie onderkaakse Anterior uit Lee Creek, North Carolina.
Tevens zijn het daar ook de zeldzamere vondsten.
Het valt mij echter wel op dat er geen UA3(intermediate) tandjes gepost worden.
Deze tandjes hebben enige gelijkenis met I. oxyrinchus UA3's, echter zijn ze gemakkelijk te herkennen aan de opstaande wortel aan de linguale zijde.
Iederen alvast bedankt voor zijn/haar bijdragen aan het topic.
Groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hoi Pascal, ik heb 2 UA3 tandjes gepost, 4e foto vanaf het begin v/h topic. Ik wil best betere foto's plaatsen van andere aangezichten, indien hier vraag naar is.
Ik kan echter ook de oxyrinchus en retroflexus UA3 posities naast elkaar leggen voor een foto zodat de verschillen duidelijk zichtbaar zijn.
Groeten Ferry
Ik kan echter ook de oxyrinchus en retroflexus UA3 posities naast elkaar leggen voor een foto zodat de verschillen duidelijk zichtbaar zijn.
Groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Toch nog maar eens een berichtje posten,
er werd mij immers gevraagt naar een vb. van de UA3 positie mbt I. retroflexus, maar verdere reactie blijft helaas uit...?
En omdat I. retroflexus niet in grote getalen voorkomt in het basisgrind worden er ook zeer weinig UA3 posities gevonden.
Zoals ik hierboven ook al aangaf wil ik best de foto's hiervan plaatsen in andere aangezichten, of evt. het verschil laten zien met I. oxyrinchus UA3 tandjes die wel regelmatig gevonden worden.
Dit voornamelijk zodat jullie als verzamelaars ze mede herkennen en ze dus niet in de grote bak achter in de kast belanden, dit zou namelijk zonde zijn
Groeten,
Ferry
er werd mij immers gevraagt naar een vb. van de UA3 positie mbt I. retroflexus, maar verdere reactie blijft helaas uit...?
En omdat I. retroflexus niet in grote getalen voorkomt in het basisgrind worden er ook zeer weinig UA3 posities gevonden.
Zoals ik hierboven ook al aangaf wil ik best de foto's hiervan plaatsen in andere aangezichten, of evt. het verschil laten zien met I. oxyrinchus UA3 tandjes die wel regelmatig gevonden worden.
Dit voornamelijk zodat jullie als verzamelaars ze mede herkennen en ze dus niet in de grote bak achter in de kast belanden, dit zou namelijk zonde zijn

Groeten,
Ferry
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Ferry,ik zal ze morgen even bekijken.Ik heb ook al een paar verschillende eikapsels gevonden.GR Pascal
strandjutters
- FransFrenken
- Contacteer:
Ferry, ik ben wel geinteresseerd in een vergelijkingsfoto. Wellicht dat ik dan nog wat tandjes van Oxy naar Retro kan verplaatsen.
Groet
Frans
Groet
Frans
Kijk ook eens op mijn website :
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
@Frans,
Ik zal ze deze week eens naast elkaar plaatsen voor een vergelijkingsfoto zodat de verschillen goed waarneembaar zijn.
Groeten,
Ferry
Ik zal ze deze week eens naast elkaar plaatsen voor een vergelijkingsfoto zodat de verschillen goed waarneembaar zijn.
Groeten,
Ferry