Kies en geweistang Hoek van Holland
-
Kies en geweistang Hoek van Holland
Hallo,
Kan iemand mij helpen met het determineren van de volgende vondsten?
Foto 1,2,3 en 4: kies (ik vermoed van een hertachtige)
Foto 5 en 6: geweistang (op foto 6 meen ik 'groeven' te zien dit is erg lastig te fotograferen)
Alvast bedankt!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Kies en geweistang Hoek van Holland
Hallo Jos,volgens mij zit je goed,eens kijken wat de kenners er van zeggen,mooie vondsten.GR
strandjutters
- sjaak
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Ik denk het ook. Geweistang kan misschien ook een hoornpit zijn.
Groet,
Niels
Niels
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
hey Jos,
kan je een foto maken van de geweistang/hoornpit zodat we een doorsnede kunnen zien? dus op de plekken waar hij gebroken is.
Gr,
Sander
kan je een foto maken van de geweistang/hoornpit zodat we een doorsnede kunnen zien? dus op de plekken waar hij gebroken is.
Gr,
Sander
-
Da's gewei. Een hoornpit bevat van binnen luchtholtes, gewei zeer dicht materia spongiosa, zoals op je foto's te zien is.
Wat de kies betreft, die doet mij zeer sterk denken aan een vrijwel onaangesleten p2 uit de rechteronderkaak van een wolharige neushoorn. Hij lijkt mij te massief voor een hert, zeker de wortels. Ik heb er ook eentje, maar die zit vast in een kaakfragment, dus daarmee vergelijken lukt niet. Ik ben dus niet zeker, wellicht dat andere forumleden er ook iets over te zeggen hebben?
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 19-07-2012 om 12:09 NL]
Wat de kies betreft, die doet mij zeer sterk denken aan een vrijwel onaangesleten p2 uit de rechteronderkaak van een wolharige neushoorn. Hij lijkt mij te massief voor een hert, zeker de wortels. Ik heb er ook eentje, maar die zit vast in een kaakfragment, dus daarmee vergelijken lukt niet. Ik ben dus niet zeker, wellicht dat andere forumleden er ook iets over te zeggen hebben?
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 19-07-2012 om 12:09 NL]
-
Ik vond het kiesje ook op een neushoornkiesje lijken maar ik durfde het niet naar voren te bregen.
Antw: Antw: Kies en geweistang Hoek van Holland
Hallo Bram,bram schreef:
. Ik heb er ook eentje, maar die zit vast in een kaakfragment NL]
Met een beetje wrikken krijg je hem er wel uit hoor !
Een groet van Paul.
We don't know what we don't know
- sjaak
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Kies en geweistang Hoek van Holland
Gewoon doen hoor!JosRuijters schreef:
Ik vond het kiesje ook op een neushoornkiesje lijken maar ik durfde het niet naar voren te bregen.
De ene kant en het formaat doen denken aan neushoorn en de andere kant weer niet. We hebben hier wel vaker de eerste (of is het de achterste?) kies van een (reuzen)hert met neushoorn verward. Even "live" vergelijken met hert en neushoorn en je weet het.
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Sjaak,hij lijkt inderdaad groot voor een hert,maar is dat niet normaal met een reuzenhert
.GR

strandjutters