Is dit een tand en zo ja van welk dier en hoe oud?
Is dit een tand en zo ja van welk dier en hoe oud?
Dit vonden we op het Zeeuwse strand de Banjaard bij Kamperland. Denken jullie ook dat dit een tand is en zo ja, van welk dier zou het kunnen zijn en hoe oud?
Ik hoop dat iemand me kan helpem
Ik hoop dat iemand me kan helpem
Antw: Is dit een tand en zo ja van welk dier en hoe oud?
Hallo Mathilde, het plaatsen van de foto`s is niet helemaal gelukt...
Als je nog een poging wil doen, plaats dan een 4tal foto`s; voor, achter, boven en onder.
Dat maakt het voor ons eenvoudiger om te determineren.
Oke?
groeten, Bert
Als je nog een poging wil doen, plaats dan een 4tal foto`s; voor, achter, boven en onder.
Dat maakt het voor ons eenvoudiger om te determineren.
Oke?
groeten, Bert
Elbert
Beste Mathilde,
Volgens mij is dit de voorkant van een bivalve (tweekleppige schelp). Dus geen tand. Misschien fossiel, maar dat is moeilijk te zien vanaf de foto.
Gr,
Kelt
Volgens mij is dit de voorkant van een bivalve (tweekleppige schelp). Dus geen tand. Misschien fossiel, maar dat is moeilijk te zien vanaf de foto.
Gr,
Kelt
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Mathilde,zoals Kelt al zei,is dit een fragment van een bivalve,waarschijnlijk een slotfragment van de bivalve Cardites Squamulosa scaldensis,volgens mij wel fossiel,want het is reeds uitgestorven.GR
strandjutters
Antw: Antw: Is dit een tand en zo ja van welk dier en hoe oud?
Beste Strandjutter,strandjutters schreef:
Hallo Mathilde,zoals Kelt al zei,is dit een fragment van een bivalve,waarschijnlijk een slotfragment van de bivalve Cardites Squamulosa scaldensis,volgens mij wel fossiel,want het is reeds uitgestorven.GR
Kan het niet gewoon een recente Acanthocardia echinata. Kwam er het dichtst bij.
Gr.
Kelt
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Kelt,gezien de dikte van dit slotfragment,denk ik eerder aan een Bultschelp dan aan een Hartschelp,ook heeft een recente Acanthocardia een wit-beige kleur.Het V :tje in dit slotfragment is dan weer een reden dat ik denk aan Cardites.Nu ik weet nog niet zoveel van schelpen af
.GR

strandjutters