franse vondsten...wat is het?
franse vondsten...wat is het?
hallo, tijdens onze vakantie in zuid frankrijk vonden wij in een rotswand een grote afzetting van wat wel een fossiele zeebank lijkt. Het was een laag van ongeveer 10 cm dik die zich uitspreidde over minstens 10 meter. Erboven zit nog minstens 17 meter gesteente, dit is namelijk de onderkant van een overhangende rotswand aan de rivier de Ceze in de buurt van La Roque sur Ceze. Dit zou dan dus uit het Krijt moeten zijn, of niet?
We hebben verschillende losse stukken meegenomen, die zal ik morgen op de foto zetten met een lineaal ernaast. We hebben ook verschillende stukken bot gevonden en zijn heel erg benieuwd wat het zou kunnen zijn en hoe oud..wie heeft alvast enig idee wat er op deze foto te zien is?
[Bewerkt door jip1 op 08-08-2012 om 01:20 NL]
Antw: franse vondsten...wat is het?
nog een paar fotos, wie ziet hier wat in?
(excuses voor het ontbreken van maataanduiding, morgen zal ik fotos maken van de losse stukken en deze voorzien van maataanduiding. Bovenstaande fotos zijn van fossielen die ik heb laten zitten in de rotswandin frankrijk...en aangezien ik nu weer in NL ben kan ik daar geen duimstok meer bij houden

- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Voorzichtige suggestie: zouden dit misschien rudisten kunnen zijn?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
hier een paar fotos van verschillende dingen die ik op dezelfde plek heb gevonden. Het bot lag ongeveer 2 meter lager (dieper) dan de schelpen. Heeft iemand enig idee waar het van zou kunnen zijn en hoe oud het zou kunnen zijn?
Ik heb veel fotos gemaakt (85) en niet eens alles apart op de foto gezet. Zie hier voor een overzicht van alle fotos: http://smg.photobucket.com/albums/v320/ ... fossielen/