Stof tot nadenken

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Stof tot nadenken

Bericht door webmaster » 10 aug 2012, 21:42

Het komt regelmatig voor dat mensen mij mailen met wat ze met een verzameling aanmoeten van een inmiddels overleden verzamelaar. Vaak gaan verzameling ook geheel verloren.

Heb jij iets geregeld voor je verzameling als je er niet meer bent?

Zie ook deze pagina:
http://www.fossiel.net/informatie/overlijden.php

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Stof tot nadenken

Bericht door strandjutters » 10 aug 2012, 22:36

Hallo webmaster,na mijn doodt gaat mijn verzameling volledig naar Naturalis,dit staat nu al vast,natuurlijk zullen ze ook niet alles bewaren,maar dan is dit niet meer mijn probleem,buiten mijn Hamites ,die gaat naar Phil.GR

strandjutters

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 10 aug 2012, 23:22

Hallo Stijn,ik wens ook nog jaren plezier te hebben van mijn verzameling,volgens mijzelf heb ik ook een zeer grote verzameling,al is het dan niet de grootste van Knokke,ik kan een museum vullen ermee,ik heb ook verzamelingen van alle opspuitingen van de laatste 35 jaar(alle opspuitingen dus)en deze komen nooit meer terug.Ik heb ook Brussel wat mails gestuurd over mijn vondsten ook de mensen die ooit Schelpen aan de Belgische kust hebben geschreven,weinig intresse! Frank Wesselingh daarintegen is zeer geintereseerd in mijn verzameling,hij is nu op vakantie met zijn kinderen,tot volgende week,daarna heb ik een afspraak bij mij thuis met deze toch bekende man uit de schelpen wereld,laatste week van Augustus,dat deze man bij mij thuis komt, wil toch al iets zeggen van wat ik verzameld heb,en is voor mij dan een grote eer.Vandaar mijn beslissing na mijn doodt,hopelijk duurt het nog FF.GR

strandjutters

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 11 aug 2012, 12:23

Ik kom op het internet regelmatig plaatselijke musea tegen, zoals in Australië of ergens in Zuid-Amerika, die met veel trots op hun site enkele schelpjes van Antwerpen plaatsen, misschien nog een optie voor enkelen om het iets verder van huis te zoeken?
Duys

Plaats reactie