Picardie :11-8-2012
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Picardie :11-8-2012

Hallo iedereen,vandaag bewust gekozen voor een Frankrijk trip,de zwakke tij en het vele volk aan onze kust waren de reden,ik denk dat ik in Knokke maar 1 meter plaats ging hebben om te zoeken,en ik ging dan nog moeten drumen.In de picardie was het rustig zoeken,veel volk op de weg maar niet op het steenstrand.DE vondsten waren goed,redelijk wat vuursteen egels en de alom bekende Micrasters.De eerste twee foto zijn van een fragment van een egel in de matrix,meer krijg ik ook nog niet te zien,maar aan de structuur te zien misschien geen Micraster.Foto 3-4 zijn van een dubbel nog in de matrix,het waren er in feite drie,toen ik de eerste had uitgepeuterd zag ik er nog deze twee ondersteken,ik heb ze samengehouden.Foto5-6 zijn van een grote bolle egel,soort morgen na de prep.GR Pascal
strandjutters
- strandjutters
Antw: Picardie :11-8-2012

Hallo Erik bedankt,ik ben daarnet begonnen met de prep,het gaat eens goed,en een keer fout.De eerste is maar een fragment,bij de tweede met de twee egels op elkaar,was ik het voetstukje aan het maken en kwam er nog een egel tegen rechts in de onderhoek.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Erik,de twee bovenste zijn zo goed als klaar,voor de onderste zit ik nog wat te twijfelen hoe ik nog matrix kan verwijderen zonder dat de bovenste loskomen van de matrix.Het betreft waarschijnlijk 3 x Micraster rond de 3-4 cm.Het stukje matrix die ik nog zou willen verwijderen,is ook het stukje waar de 4 egel van dit blokje opstak,maar ik zie geen kans die nog terug te plaatsen,het zou een warboel worden denk ik .GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Erik,dit is het stukje die ik eerst had losgepeuterd,betreft de kleinste egel van de vier.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,mijn stukje is klaar,het egeltje waar het mee begon is ook een kleine Micraster,het zijn dus vier volledige Micraster en dit zal ik niet gauw meer tegenkomen,laatste vier foto,s de egeltje afzonderlijk.GR
strandjutters