Fossiel in markasiet!
Fossiel in markasiet!
hallo!
Nu heb ik op aanraden van iemand meer foto's erbij gezet. Ik weet dat het een Bivalve is, maar wat precies weet ik niet.
Weet iemand dit?
Alvast bedankt!
Groetjes
- sjaak
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Fossiel in markasiet!
Met bivalve ben je toch al een heel eind?
Ik wist trouwens niet dat je markasiet bij Wimereux kan vinden. Ik kom er wel eens maar ben dat nog niet tegen gekomen.
[Bewerkt door sjaak op 17-08-2012 om 15:31 NL]
Ik wist trouwens niet dat je markasiet bij Wimereux kan vinden. Ik kom er wel eens maar ben dat nog niet tegen gekomen.
[Bewerkt door sjaak op 17-08-2012 om 15:31 NL]
Groet,
Niels
Niels
Een heel eind zou ik niet zeggen
het is een tweekleppige, meer weet ik niet 
Ja ik ben daar op stage geweest met de unief, ik studeer biologie. We hebben daar een aantal excursies gedaan in verband met geologie en we hebben toch veel markassiet gevonden. De assistent zei dat het een fossiel was, ma hij wist ook alleen dat het een soort bivalve was en zei dat ik het op deze site moest zetten
Groetjes

Ja ik ben daar op stage geweest met de unief, ik studeer biologie. We hebben daar een aantal excursies gedaan in verband met geologie en we hebben toch veel markassiet gevonden. De assistent zei dat het een fossiel was, ma hij wist ook alleen dat het een soort bivalve was en zei dat ik het op deze site moest zetten

Groetjes
dag Julie,
is inderdaad een bivalve maar meer ken ik er ook niet van
mooie vondst trouwens.
groetjes Aaron
PS: ik heb nog nooit een fossiel in markasiet gevonden
[Bewerkt door Adron op 17-08-2012 om 16:24 NL]
is inderdaad een bivalve maar meer ken ik er ook niet van

mooie vondst trouwens.
groetjes Aaron
PS: ik heb nog nooit een fossiel in markasiet gevonden

[Bewerkt door Adron op 17-08-2012 om 16:24 NL]
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Hallo
Ja het was een hele belevenis, we hebben ook een aantal mooie ammonieten gevonden
Iemand anders had een grote versteende zee-egel, heel mooi. Ja de assistent zei dat het een museumstuk was. 
Groetjes
Ja het was een hele belevenis, we hebben ook een aantal mooie ammonieten gevonden

Groetjes